گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بعد از گذشت دو هفته از رکود مطلقی که در بازار مسکن حاکم شده بود اکنون با برگزاری انتخابات دوره دهم، بازار مسکن منتظر تحولات و تصمیم‌گیری‌های جدید دولت دهم برای رفع مشکلات پیش آمده است و همه خریداران و فروشندگان و حتی مشاوران املاک چشم امید به این دولت دارند تا به وعده‌هایی که در رابطه با حل معضل مسکن مطرح کرده است را اجرا کند.

یکی از مشاوران املاک فعال در محدوده خیابان امیریه گفت: «توقف بازار مسکن در چند هفته اخیر رویداد واضحی از پیامدهای انتخابات بود، اما حال زمانی فرا رسیده تا دولتمردان، بازار مسکن را از این وضع پیش آمده طبق اظهارات قبلی خود خارج کنند. در حال حاضر بازار مسکن در خیابان امیریه بی‌رونق است و هیچ خریداری در بازار حتی برای پرس و جوی قیمت مسکن نیز به چشم نمی‌خورد. نرخ فروش و اجاره ملک در این منطقه نسبت به اسفند ماه سال گذشته ثابت باقی مانده است.
قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان امیریه بین یک‌میلیون و 650‌هزار تا دو‌میلیون تومان از سوی فروشندگان ملک اعلام شده است که این مشاور در ادامه می‌افزاید: در بعضی از فرعی‌های خوب این منطقه حتی قیمت به متری دو‌میلیون و 500‌هزار تا دو‌میلیون و 800‌هزار تومان هم می‌رسد.