فاز اول احداث باغ‌شهر در تهران کلید خورد

پیشنهاد شورای عالی مسکن: زمین‌های دولتی در دماوند و لواسان مزایده‌ای واگذار شود

گروه مسکن- اعضای ۱۳ نفره شورای‌عالی مسکن در جلسه دوشنبه شب این شورا ضمن بررسی ابعاد و نحوه اجرای طرح احداث باغ‌شهر، تهران را به عنوان اولین‌شهر برای اجرای این طرح برگزیدند. شورای‌عالی مسکن در جمع‌بندی خود به دولت پیشنهاد داد زمین‌های دولتی در مناطق لواسان و دماوند در قالب باغ‌شهر به مزایده گذاشته شود.

شورای‌عالی مسکن نهادی است متشکل از ۱۳ وزیر که چند ماه پیش‌تر بحث انتقال پایتخت توسط وزیر کار یکی از اعضای ۱۳ نفره این شورا در آن مطرح شد.

محور برنامه‌های این شورا که وزیر مسکن رییس آن و رییس‌جمهوری ناظر آن است، کنترل و نظارت بر نحوه اجرای تبصره ۶ بودجه ۸۶ است. این شورا هم‌اکنون برای باغ‌شهر به عنوان طرحی که سال گذشته در بودجه پیش‌بینی شده بود و باید پارسال اجرا می‌شد تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه دوشنبه شب شورای عالی مسکن عنوان شد؛ هدف اصلی وزارت مسکن از اجرای طرح باغ‌شهرها فقط حفظ فضای سبز موجود در اطراف شهرها و توسعه این فضاها است.

باغ شهر طرح جدید دولت در حوزه مسکن است که قرار است امسال در تهران و سایر شهرهای کشور اجرا شود . براساس این طرح زمین‌های دولتی حومه شهر برای احداث باغ و ویلا در درون باغ به متقاضیان به صورت مزایده‌ای واگذار خواهد شد.