جنوب پایتخت به زودی آثار نوسازی بافت فرسوده را ملاحظه می‌کند

گروه مسکن- شهردار تهران با بیان این که تهران از یک آبادی کوچک به یک کلان‌شهر بزرگ تبدیل شده است، افزود: تهران در حالی تبدیل به کلان‌شهر شده که بر خلاف بسیاری از شهرهای دنیا، از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست و همیشه افزایش جمعیت در تهران جلوتر از برنامه‌ها پیش رفته است. دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ایستگاه مترو فردوسی ادامه داد: از سویی دیگر سابقه مدیریتی مدیران شهرداری در طول تاریخ بلدیه به هر دلیلی متوسط ۱۵ ماه بوده و عمدتا مدیران پس از آشنایی با مدیریت شهری و زمان اجرای برنامه‌ها، ناگزیر از مدیریت خداحافظی کرده و رفته‌اند و در مدت کوتاه مدیریتی هم فقط به مسائل جاری شهر توجه کرده‌اند و از مسائل کلان شهر فاصله گرفتند. وی گفت: بنده امروز به مردم خوب، نجیب، متدین و باهوش تهران اطمینان می‌دهم که در مجموعه مدیریت شهری تهران، مصمم هستیم که هم به مسائل جاری توجه کنیم و در عین حال از مسائل اساسی تهران باز نمانیم.

شهردار تهران گفت: بسیاری از اقدامات که در شهر رخ می‌دهد، جلوی چشم مردم نیست و مردم کمتر آن‌ها را می‌بینند و رسانه‌ها نیز آن طور که باید و شاید به این موضوعات نپرداختند، اما با این وجود در‌حال‌حاضر پروژه‌ها روند مثبتی را در شهر طی می‌کنند و علاوه بر بهبود کیفیت آسفالت، زیباسازی شهر، خدمات جاری و غیره، اقدامات اساسی که آثار آن در چند سال آینده مشهود خواهد بود، نیز در حال انجام است.

وی پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده را یکی از این اقدامات بیان کرد و گفت: حدود ۴۰ سال است که به بافت فرسوده در تهران توجهی نشده و دستی نخورده است. شهرداری حدود دو سال گذشته، نوسازی بخشی از بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون برای نوسازی ۲۵ محله فرسوده طرح‌ و برنامه‌ریزی انجام داده که آثار آن را در آینده نزدیک، اهالی جنوب پایتخت ملاحظه خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات اهالی کهریزک نیز گفت: با دفن روزانه هفت‌هزار تن زباله تهران به صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی در طول سال‌های گذشته در کهریزک، مشکلات زیادی برای اهالی این منطقه ایجاد شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یک شهرک عظیم صنعتی در این محل احداث شده و تا قبل از پایان امسال، همه زباله‌ها را در این منطقه بازیافت و زباله قابل دفن را هم به صورت بهداشتی دفن خواهیم کرد.

وی افزود: با این اقدام، مردم جنوب پایتخت که دچار محرومیت‌هایی هستند از معضل دفن غیراستاندارد زباله در کهریزک رها می‌شوند و مجموعه این اقدامات در بیابانی رخ می‌دهد که دور از چشم مردم است.

شهردار تهران درباره ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و پیش‌بینی‌های انجام شده در این طرح برای بخش مسکن که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: در طرح جامع پیش‌بینی‌های لازم در بخش مسکن انجام شده و با توجه به حساس بودن این موضوع در حضور رییس‌جمهوری به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، ظرفیت ساخت‌و‌ساز به گونه‌ای پیش‌بینی شود که مشکلی در این زمینه به‌وجود نیاید و همچنین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دیگر شاهد برج‌های سر به فلک کشیده در خیابان‌های کوچک و کم عرض نباشیم.

کمبود مصالح ساختمانی

به گزارش ایسنا،‌ وی درباره کمبود مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری گفت: کشور از لحاظ مصالح ساختمانی دچار مشکل و شهرداری نیز با کمبود میلگرد، سیمان و قیر مواجه است، اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده، تا این موضوع مانع جدی برای ادامه کار در شهرداری نباشد.