گروه مسکن- در حالی که هنوز مراحل اداری انتشار و فروش ۴۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت در بافت فرسوده برای شهرداری تهران سپری نشده، اعضای شورای شهر تهران با توجه به سهم ۱۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده از سوی دولت برای شهرداری‌ها مبنی بر انتشار و فروش اوراق مشارکت‌، روز گذشته یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی، شهرداری تهران مجوز انتشار و فروش ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده در سال ۸۷ را خواهد داشت. به گزارش دنیای‌اقتصاد، این طرح در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر مصوب شد. رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در دفاع از یک فوریت آن گفت: این طرح با استناد پیشنهاد بند ۲۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور تهیه شده، چرا که طبق بودجه کشور، شهرداری‌های کشور اجازه انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده را پیدا کرده‌اند. وی افزود: از هزار میلیارد تومان، مبلغ ۷۰۰‌میلیارد تومان سهم تهران است که در صورت تصویب شورا باید مراحل قانونی لازم و تایید این سهم در دولت پیگیری شود.

خادم با اشاره به محقق نشدن سهم ۴۰۰‌میلیارد تومانی تهران از فروش اوراق مشارکت در سال گذشته، گفت: مراحل گرفتن اجازه نهایی که ارائه برنامه برای نوسازی بافت‌های فرسوده به مراکز دولتی مرتبط مانند وزارت کشور است، بسیار طولانی است، اما مدیریت شهری امید دارد تا پایان سال مالی ۸۶، یعنی پایان اردیبهشت ماه، مجوز نهایی ۴۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، مجوز انتشار و فروش ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۸۷ را جدا از ۴۰۰ میلیارد تومان سال ۸۶ عنوان و تصریح کرد: سال گذشته، شهرداری لایحه خود را آخر شهریور ماه به شورای شهر ارائه کرد، اما با ارائه این طرح در ابتدای امسال، می‌توان سریع‌تر مراحل اداری را دنبال کرد. به گفته خادم، ۲۷‌هزار میلیارد تومان برای نوسازی تمام بافت‌های فرسوده پایتخت نیاز است و باید بودجه‌هایی همچون فروش اوراق مشارکت از سوی دولت اختصاص یابد.