گروه مسکن- شورای شهر تهران با اعتقاد به اینکه فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری نباید به التهاب موجود در حوزه مسکن دامن بزند، یک فوریت لایحه مجوز اخذ عوارض از تفکیک اعیانی آپارتمان در شهر تهران را سلب کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران پس از پایان نود و یکمین جلسه غیرعلنی شورای شهر به خبرنگاران گفت: براساس این لایحه شهرداری خواستار اخذ عوارض از محل تفکیک اعیانی آپارتمان‌های موجود در سطح شهر تهران بود، اما با توجه به التهاب نامعقول و غیرمنطقی موجود در بازار مسکن، یک فوریت این لایحه با اتفاق نظر اعضای شورای شهر سلب شد و بررسی آن در کمیسیون‌های مربوطه در شورا به صورت عادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای تولید مسکن در سال‌جاری افزایش هزینه‌هایی نظیر مصالح، دستمزد کارگران و... را شاهد هستیم و نیز افزایش قیمت مصالح ساختمانی و... تناسبی با افزایش قیمت مسکن در تهران نداشته و بخشی از آن ناشی از بار روانی موجود در جامعه است با این رویکرد اعضای شورا برای تصویب این لایحه خواستار انجام کار کارشناسی بیشتر در شهرداری و شورای شهر شدند تا شورا باعث تلاطم در بازار مسکن نباشد.

وی از اعلام آمادگی شورای شهر برای هماهنگی و همسویی با برنامه‌های دولت در زمینه کنترل قیمت مسکن در تهران خبر داد و گفت: هر طرح و برنامه‌ای که دولت به ویژه وزارت مسکن در این زمینه تهیه کند، شورا با نظر مثبت آمادگی بررسی آن

را دارد.

وی اضافه کرد: بدیهی است شورای شهر جزو وظایف خود می‌داند فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری در حوزه مسکن را به گونه‌ای کنترل کند تا التهابی در بازار مسکن ایجاد نشود.

از این رو عوارض ساخت‌وساز نظیر اضافه تراکم و... را برای سال ۸۷ ثابت نگه داشته‌ایم تا خریداران مسکن و مستاجران که در این بازار همواره تحت فشار هستند، آسیب کمتری ببینند.