گروه مسکن - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی در قالب ۳۵ پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: انتظار می‌رود ۵۰۰ واحد از این طرح‌ها تا مرداد ماه امسال به مالکان مربوطه تحویل شود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دکتر علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری روز گذشته از تهیه طرح منظر شهری برای ۵۰۰ هکتار از بافت فرسوده در سال ۸۷ خبر داد و گفت: بنا داریم در سال‌جاری نیز این طرح را برای ۷۰۰ هکتار از بافت فرسوده موجود در تهران تهیه کنیم. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در رابطه با روند صدور سند برای واحدهای موجود در پروژه نواب نیز گفت: برای ۵هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی و تجاری در نواب با ۲ گروه اسناد روبه‌رو بودیم که اسناد اولیه مشکلی نداشت و بخشی از اسناد هم مشکل ریشه‌ای داشت.

وی تصریح کرد: عملیات صدور سند برای ۳هزار و ۱۵۰ واحد از این پروژه پایان یافته که مالکان مربوطه در صورت تسویه حساب با بانک می‌توانند اسناد خود را تحویل بگیرند.

تا امروز هم مالک ۳۸۷ واحد اسناد خود را تحویل گرفته‌اند، صدور سند برای دوهزار و ۷۰۰ واحد باقی مانده نیز مشکل اساسی دارد که برای دریافت سند روند طولانی‌تری باید طی شود.

وی با اشاره به تعریف ۳۵ پروژه مبنی بر ساخت ۳۰ هزار واحد برای نوسازی ۳۲۶۸هکتار بافت فرسوده در تهران گفت: ۳۰درصد این واحدها سهم شرکا و سرمایه‌‌گذاران است و تاکنون مساله تملک برای ۱۸هزار واحد از این پروژه‌ها حل شده و تملک ۱۲هزار واحد نیز بامشکل جدی مواجه است.

وی به مشارکت‌کنندگان در اجرای پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده در تهران اطمینان داد: به هر میزان هم که قیمت مصالح و به تبع آن قیمت مسکن در تهران افزایش یابد، شهرداری تغییری در تعهدات خود به افرادی که در طرح‌های بافت فرسوده شهری شهرداری مشارکت دارند، ایجاد نمی‌کند.