رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورت حمایت بانک‌‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تولید مسکن ارزان قیمت پیشتاز می‌شود. به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا تابش با اعلام این مطلب افزود: هم‌اکنون ظرفیت و توان علمی و مهندسی خوبی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مشارکت فعال‌تر در تولید مسکن کشور وجود دارد و در صورتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حمایت و پشتیبانی شبکه بانکی کشور برخوردار شود و تسهیلات و اعتبارات بخش مسکن به سهولت در آن قرار گیرد، شاهد تحول و شکوفایی جدی در بخش مسکن کشور خواهیم بود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش مسکن تورم‌زا نیست، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند، اگر روی اعتبارات بانکی قفل بزنند و به‌بخش تولید مسکن اعتبارات لازم را ندهند، مشکل تورم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که درصورت واگذاری اعتبارات به بخش‌هایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهد تولید مسکن ارزان قیمت در کشور خواهیم بود.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزایش تولید و عرضه مسکن، کاهش تقاضا و کنترل قیمت‌ها را در این بخش به دنبال دارد.

تابش با انتقاد از برخی سیاست‌ها در بخش مسکن، اظهار داشت: بی‌جهت بخش مسکن را دچار مشکل کرده‌ایم در حالی که گره مسکن باز شدنی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون واحدهای مسکونی ساخته شده توسط بنیاد مسکن بسیار کمتر از قیمت‌‌های رایج در بازار عرضه می‌شود، یکی از علل عمده گرانی مسکن را ورود بیش از اندازه نقدینگی جامعه به بخش مسکن دانست و افزود:

اگر همه مسوولان همت کنند و با هماهنگی هزینه‌‌های تولید مسکن را کاهش دهند، گره مشکل مسکن باز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سنگ‌اندازی‌‌های برخی موسسات اقتصادی بر سر راه تولیدکنندگان بخش مسکن را از دیگر دلایل تورم در بازار مسکن دانست و خاطرنشان کرد: این موسسات با اعمال برخی عوارض سد ایجاد کرده و موجب گرانی مسکن شده‌اند.