معاون وزارت کار و امور اجتماعی از تحقق برنامه واگذاری زمین جهت ساخت واحد مسکونی ۱۶۰هزار کارگر فاقد مسکن تا پایان سال خبر داد. علی اکبر طاهائی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از ثبت نام بیش از ۴۰۴هزار کارگر فاقد مسکن واجد شرایط در سراسر کشور از طریق اینترنت خبر داد و گفت: این تعداد افراد ثبت‌نام کننده، حائز شرایط تاهل و سرپرستی خانوار هستند و حداقل ۵ سال متوالی در شهرهایی که در آن ثبت‌نام نموده‌اند، سکونت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: این تعداد می‌توانند از شرایط زمینهای ۹۹ ساله استفاده کنند، ولی هم‌اکنون واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در برخی استان‌ها آغاز شده و در برخی نقاط نیز ساخت واحدهای مسکونی را داریم.

وی از اختصاص زمین برای ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران تا پایان سال که توسط وزارت مسکن و شهرسازی تعهد شده بود، خبر داد و تصریح کرد: تاکنون علاوه بر تحقق شناسایی و اختصاص زمین برای ساخت واحد مسکونی ۱۰۰هزار کارگر تا پایان سال، کار شناسایی کارگران واجد شرایط و فاقد مسکن از برنامه‌ریزی اولیه گذشته و به ۱۶۰هزار نفر رسیده است که قرار است برای این تعداد کارگر تا پایان سال توسط وزارت مسکن و شهرسازی زمین اختصاص یابد.

طاهائی ادامه داد: البته زمین قابل واگذاری برای تعداد ۱۶۰هزار کارگر توسط وزارت مسکن و شهر سازی مشخص شده و در این ارتباط تعاونی‌های مسکن واجد شرایط نیز تعیین شده‌اند.