یک کارشناس مسکن معتقد است: شواهد نشان می‌دهد طی سال آینده قیمت مسکن تمایلی به سمت کاهش نخواهد یافت. پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمی‌توان انتظار داشت سال آینده قیمت مسکن افزایش نیابد؛ چراکه نرخ تورم کاهش نیافته است و از سوی دیگر با افزایش قیمت مصالح مواجه بوده‌ایم که بدون شک بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس مسکن معتقد است: وام‌هایی که بدون برنامه‌ریزی در اختیار مردم گذاشته شده است تنها تقاضای کاذب در این بازار ایجاد کرده و این مساله بر قیمت مسکن در سال آتی تاثیرگذار است.

حناچی درباره طرح ۹۹ ساله مسکن و اینکه آیا این طرح بر مهار قیمت مسکن تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: طرح ۹۹ ساله به نیاز مسکن در خارج از کلان شهرها پاسخ می‌گوید و تنها می‌تواند تا حدودی نیازهای قشر محدودی از جامعه را برآورده کند؛ این در حالی است که هنوز کمبود مسکن در کلان شهرها وجود دارد و چاره‌ای برای رفع این معضل اندیشیده

نشده است.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه باید در سیاست‌های اقتصادی بخش مسکن تجدیدنظر شود، ابراز عقیده کرد: متاسفانه عدم توجه به سیاست‌گذاری‌های تاثیرگذار در این بخش، مسکن را از یک مساله عادی اقتصادی به مساله امنیتی تبدیل کرده است.