تحویل 310واحد مسکونی به کارکنان فرودگاه امام (ره) در شهر جدید پرند

گروه مسکن - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم بهره‌برداری از ۳۱۰واحد مسکونی کارکنان فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در شهر جدید پرند گفت: ۴۰هزار و ۱۰۰واحد مسکونی دیگر برای کارکنان فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در شهر جدید پرند احداث خواهد شد. وی افزود: فاز ۳ این طرح شامل احداث ۱۱۰۰واحد مسکونی جدید نیز ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص مهم‌ترین طرح‌های در دست بهره‌برداری در شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: اول اسفند پروژه احداث برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک فرودگاه کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح با هدف برطرف ساختن مشکلات برج مراقبت پرواز قبلی و ارائه سرویس استاندارد به هواپیماها اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل احداث برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های پشتیبانی برج اعم از واحدهای الکترونیک و زیرمجموعه‌های عملیاتی و مراقبت پرواز است.

همچنین در این مراسم، رضا قدیمی رییس هیات‌واگذاری واحدهای مسکونی به عوامل اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز گفت: این پروژه ۳۱۰واحدی با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومانی احداث شده است.

وی تصریح کرد: طبق تفاهمنامه منعقده بین وزارتخانه‌های مسکن و راه‌وترابری در سال ۸۲، در فاز چهار این طرح سه هزار واحد مسکونی دیگر برای کارکنان فرودگاه امام احداث خواهد شد که در حال مذاکره برای دریافت زمین آن هستیم.

در مراسم بهره‌برداری از پروژه ۳۱۰واحدی کارمندان فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در شهر پرند، مهندس رحمتی وزیر راه‌وترابری، ذاکر‌الحسینی معاون وزیر مسکن، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین تعدادی از مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور به همراه جمعی از مدیران کل فرودگاه‌های کشور و پرسنل صنعت هوانوردی و بیش از یکصد نفر مدیران‌عامل شرکت‌های صنعت و ساختمان کشور حضور داشتند.

وزیر راه‌وترابری، در این مراسم با بیان اینکه قیمت مسکن باید تنها شامل قیمت زمین، مصالح ساختمانی و دستمزدها باشد، گفت: نباید این بخش با بورس‌بازی مواجه شود که در نتیجه با کمبود مسکن، قیمت آن افزایش یابد.

محمد رحمتی که در مراسم افتتاح پروژه ۳۱۰‌واحدی عوامل اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شهر جدید پرند سخن می‌گفت، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که شاهد افتتاح این پروژه هستم؛ چراکه کارمندان فرودگاه امام(ره) که از این مجموعه برای زندگی کردن استفاده می‌کنند، بسیار پایدارتر می‌توانند به امور کاری خود برسند.

رحمتی با بیان اینکه کشور ما در سال‌های آینده برای نسل جوان جدید خود که پس از انقلاب به دنیا آمده‌اند، نیاز بسیاری به افزایش مسکن دارد، گفت: برآوردها نشان می‌دهد سالی یک‌میلیون تا ۳/۱‌میلیون مسکن نیاز داریم که این امر طلب می‌کند تولید مسکن در کشور افزایش یابد. البته در سال‌های اخیر وزارت مسکن و شهرسازی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روش‌های گوناگونی مانند مسکن اجاره‌ای، زمین اجاره‌ای، ساخت‌وساز در شهرهای جدید برای تامین مسکن مورد نیاز جامعه توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال اجرا است که امیدواریم این امر سبب شود به نیازهای این بخش پاسخ داده شود و شاهد تعادل قیمت مسکن و عرضه و تقاضا باشیم.