رییس انجمن مهندسین فضای سبز ایران از عضویت رسمی ایران در فدراسیون بین‌المللی معماران منظر (IFLA) خبر داد. حامد‌رضا کیخسروی با بیان این مطلب اظهار کرد: انجمن مهندسین فضای سبز ایران از سال ۱۳۸۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در این مدت توانست به عنوان تنها تشکل تخصصی در حوزه فضای سبز و منظر شهری، اقدامات موثری از جمله استفاده از پتانسیل‌های علمی متخصصان و ارتباط با تشکل‌ها و مجامع بین‌المللی را صورت دهد.

کیخسروی با اشاره به حضور رییس فدراسیون جهانی معماران منظر (IFLA) در ایران، تصریح کرد: دکتر دیان منزایس طی سفر یک‌هفته‌ای خود به ایران (۵-۱۰ بهمن‌ماه) و بازدید از شهرهای شیراز، اصفهان و تهران در این شهرها به ایراد سخنرانی و برپایی کارگاه‌های علمی و تخصصی با موضوعات منظر فرهنگی و قوانین سبز و منظر شهری پرداخت.

او به دستاورد بزرگ سفر منزایس به ایران اشاره کرد و گفت: دکتر منزایس در جلسه سخنرانی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز به طور رسمی عضویت انجمن مهندسین فضای سبز ایران به عنوان نماینده کشور ایران در انجمن فدراسیون جهانی معماران منظر (IFLA) را اعلام کرد‌.

رییس انجمن مهندسین فضای‌سبز ایران، خاطر‌نشان کرد: این عضویت موجب خواهد شد تا با حضور بین‌المللی خود بتوانیم به مواردی از قبیل استفاده از خدمات علمی ـ آموزشی ایفلا،‌ حضور در همایش‌های بین‌المللی و برگزاری مسابقات بین‌المللی طراحی منظر و... دست پیدا کنیم.