«پرند» شهر پیشرو  در آماده‌سازی زمین‌‌های 99ساله

گروه مسکن: آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ساله در شهر جدید پرند با سرعت قابل‌ ملاحظه‌ای در حال پیشرفت است و تقریبا مراحل نهایی را طی می‌کند.

پرند به عنوان شهر نمونه در ساختمان‌سازی و طراحی کوچه و خیابان اولین شهری بود که واگذاری زمین‌های ۹۹ساله به تعاونی‌های مسکن در آن آغاز شد. و هم‌اکنون نیز به گفته یک مقام آگاه این شهر مقام اول در پیشرفت عملیات عمرانی بر روی زمین‌های ۹۹ساله را دارا است. شهر جدید پرند همسایه نزدیک تهران که هم‌اکنون جمعیت قابل ملاحظه‌ای در آن ساکن هستند، از سه‌ماه پیش مجددا حالت عمرانی به خود گرفت تا با ساخت چند‌ده‌هزار واحد مسکونی جدید توسعه یابد.

روز گذشته یک گروه خبرنگار از دنیای اقتصاد عازم شهر جدید پرند شدند تا از آخرین وضعیت پروژه زمین‌های ۹۹ساله در این شهر گزارش تهیه کنند. بازدید از شهر جدید پرند به علت برف سنگینی که در این منطقه وجود داشت، نیمه‌تمام ماند؛ اما پیمانکاران ساختمانی بدون توجه به برف و سرما در حال آماده‌سازی زمین‌ها برای واگذاری به تعاونی‌های مسکن بودند. به‌طوری که اگر از یک نقطه مرتفع به پرند نگاه شود تنها منطقه‌ای که برف نتوانسته آنجا را سفیدپوش کند، زمین‌هایی است که قرار است به‌صورت ۹۹ساله به تعاونی‌های مسکن واگذار شود. آن‌هم به خاطر اینکه ماشین‌آلات عمرانی در این منطقه مشغول به کار هستند. یک مسوول در شهر جدید پرند در این‌باره به «دنیای اقتصاد» گفت: سرما و کولاک شدید طی یک ماه گذشته موفق نشد عملیات آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ساله را در پرند متوقف کند. وی افزود: پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند به حدی چشمگیر بوده که هم‌اکنون مسوولان تعاونی‌های مسکن برخی شهرهای کشور به پرند مراجعه کرده‌اند تا عینا از ضوابط ساخت مسکن ۹۹ساله موجود در پرند استفاده کنند. پیمانکاران فعال در عملیات آماده‌سازی زمین‌‌های ۹۹ساله در پرند امیدوارند این زمین‌ها از ابتدای سال آینده برای شروع عملیات ساختمانی آماده شوند. پرند به عنوان خوش‌آب و هوا‌ترین شهر جدید در اطراف تهران تنها ۲۵کیلومتر با مرکز تهران فاصله دارد. هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای احداث مترو حدفاصل تهران-پرند نیز به پایان رسیده و احداث آن فقط در انتظار پیمانکار است.