10میلیون تومان جریمه برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در معابر

براساس قانون آن دسته از متخلفانی که نسبت به تخلیه زباله‌های ساختمانی در معابر عمومی اقدام کنند، تا سقف ۱۰میلیون تومان جریمه می‌شوند.

رسول خادم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی‌بر برخورد با متخلفان تخلیه‌کننده نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی گفت: ۳۰‌اکیپ و تیم نظارتی با تجهیزات و دوربین‌های لازم، تشکیل و مسوول تهیه گزارش و مستندات از متخلفان تخلیه‌کننده نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی شده‌اند.

وی همچنین به برگزاری جلسه‌ای میان شورای حل اختلاف، پلیس راهور و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقی که در این جلسه صورت گرفت، مقرر شده است، تا ضابطان قضایی شب تا صبح یعنی زمان فعالیت تخلیه‌کنندگان نخاله‌های ساختمانی به همراه اکیپ‌های مذکور و ۲۵ گشت در جهت رسیدگی سریع به این گزارش‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند.

خادم یادآور شد: همچنین مقرر شده تا کد بی‌سیم مشترکی بین شورای حل اختلاف، شهرداری و راهنمایی و رانندگی برقرار شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به تخلفات تخلیه‌کننده نخاله‌های ساختمانی در معابرعمومی رسیدگی شود.

وی یادآور شد: طبق قانون، این دسته از متخلفان تا سقف ۱۰‌میلیون تومان جریمه می‌شوند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: علاوه‌بر رسیدگی به تخلفات تخلیه‌کنندگان نخاله‌های ساختمانی در معابرعمومی، دستورالعملی برای بخش خصوصی جهت ساماندهی این نخاله‌ها تهیه شده که هم اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند، تا با استفاده از آن و اصلاح سیستم، درآمد مناسبی از نخاله‌های ساختمانی حاصل و وضعیت موجود ساماندهی شود.