برخورد جدی شورای شهر با ساختمان‌های بالای ارتفاع 1800متر

چمران خطاب به مسوولان آب و فاضلاب تهران: اگر به ساکنان ساختمان‌های بالای ۱۸۰۰متر آب بدهید، خودتان مسوولید. گروه مسکن- میترا یافتیان: رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از مشکلات زیربنایی انباشته شده در این کلان‌شهر گفت: متاسفانه به لحاظ تامین زیرساخت‌ها کاری از قبل انجام نشده همچنان‌که برای تامین آب شرب تهرانی‌ها سد ماملو باید ۱۰سال قبل احداث می‌شد. بنابراین همین کاستی‌ها موجب شده تا امروز مردم جنوب شهر از آب با کیفیت پایین استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، مهندس مهدی چمران روز گذشته در صحن علنی شورا، در جریان بررسی دو فوریت طرح تامین اعتبار توسعه و ساماندهی شبکه آب تهران در بودجه سال ۸۷ کل کشور و الزام شهرداری و شرکت آب و فاضلاب تهران به نظارت بر مدیریت بهینه مصرف آب، گفت: براساس طرح جامع شهر تهران محدوده این شهر از ۷۲۰ کیلومتر مربع به حدود ششصد کیلومتر مربع کاهش یافته ضمن اینکه از سال ۸۳ هیچ پروانه‌ای برای ساخت‌وساز در

ارتفاع بالای ۱۸۰۰متر داده نشده است اما پروانه‌هایی که از سال‌های قبل صادر شده، مشکلاتی را برای شهرداری و شورای شهر ایجاد کرده است.

وی گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وساز در ارتفاع بالای ۱۸۰۰متر به شدت ایستاده‌ایم و به هیچ وجه اجازه ساخت‌وساز در این ارتفاعات را نخواهیم داد.

وی خطاب به مسوولان آب و فاضلاب تهران گفت: اگر به ساکنان این گونه واحدهای مسکونی بالای ۱۸۰۰متر آب بدهید، خودتان مسوولید!

آب آلوده در ۳۰درصد از جنوب تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه آب مورد استفاده در جنوب شهر تهران دارای نیترات و آلودگی است، اظهار کرد: متاسفانه این خطر جدی است و برای حدود ۳میلیون شهروند تهرانی معضل جدی به حساب می‌آید.

وی یکی از بهترین راهکارهای موجود برای حل این مشکل را احداث سد ماملو دانست و افزود: احداث این سد با ظرفیت ۹۰میلیون مترمکعب آب، مشکل تامین آب جنوب تهران را تا حدودی برطرف می‌‌کند. این در حالی است که احداث این سد نیازمند ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار بوده اما بودجه امسال شرکت آب و فاضلاب ۷میلیارد و در سال آینده نیز ۱۰میلیارد خواهد بود. بدین‌لحاظ با اعتبارات فعلی کار احداث این سد تا ۱۵سال آینده هم تمام نمی‌شود.