گروه مسکن- میترا یافتیان: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تهیه طرحی در قالب سیاست‌های اقتصادی مدیریت بر بازار مسکن پایتخت در شورا خبر داد. رسول خادم، در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد افزود: در راستای تحقق راهبردهای سند چشم‌انداز شهر تهران جلسات مستمری به اتفاق نمایندگانی از نهاد طرح جامع، مرکز آمار ایران، معاونت شهرسازی، سازمان نوسازی شهرداری، اساتید دانشگاه، شرکت پست، شرکت برق، سازمان ثبت احوال و سایر مراجع مربوطه توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسات با هدف ارزیابی از وضعیت فعلی مسکن در شهر تهران و برآورد تقریبی نیازهای انباشته جمعیتی در بخش مسکن تا افق سال ١٤٠٤ بوده است.وی گفت: شهر تهران نیازمند اجماعی مدیریتی، علمی و کاربردی درخصوص وضعیت فعلی مسکن است تا براساس آن بتوانیم متناسب با نیاز جمعیتی شهر تهران برای ٢٠ سال آینده، برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وی، هم‌اکنون مراحل نهایی این طرح در حال انجام است تا با مبنا قراردادن آن، برآوردی از سیاست‌های اقتصادی مدیریت بر بازار مسکن شهر تهران به طور اساسی تعریف شود. وی ابراز عقیده کرد: تنها در این صورت است که نگاهی همه جانبه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به منظور تعیین برآورد کلی و مورد وثوق در حوزه مدیریت مسکن در تهران محقق می شود.