گروه مسکن

سیدبهلول حسینی، یک عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره تغییر کاربرد وام ۳۶میلیونی از سوی مسوولان گفت: اعلام اولیه بانک مسکن برای پرداخت وام ۳۶میلیون تومانی خرید مسکن اشتباه لفظی مسوولان بانک بوده و به همین دلیل به سرعت اصلاح شد. این نماینده مجلس در حالی که اعلام این خبر را اشتباه لفظی مسوولان بانک می‌داند؛ اما در ادامه گفت‌وگو‌یش با ایسنا در اظهارنظری متناقض اصلی‌ترین دلیل اصلاح بخشنامه بانک مسکن را به ‌صدا درآمدن زنگ خطر وام‌های ۳ و ۱۰میلیون تومانی اجاره و خرید مسکن با صدای بلندتر برای وام ۳۶میلیون تومانی خرید مسکن عنوان کرده و خاطرنشان می‌کند مدیران بانک مسکن خود بهتر از هر کسی از آثار منفی وام‌های ۱۰ و ۳میلیون تومانی خرید و اجاره مسکن که در سطح بسیار محدودی پرداخت شد، به خوبی مطلع بودند؛ ولی یک «اشتباه لفظی» موجب اعلام اختصاص وام ۳۶میلیون تومانی خرید مسکن شد.

با توجه به این اظهارنظر، این پرسش مطرح است که اگر تنها اشتباه لفظی سبب اصلاح پرداخت وام ۳۶میلیون تومانی شده پس چه نیازی به اصلاح بخشنامه بانک مسکن بوده است؟!

بدیهی است پذیرفتن اشتباه تحت‌اللفظی به عنوان عامل اولیه بانک مسکن برای پرداخت وام ۳۶میلیون تومانی امری است که پذیرفتن آن کمی دشوار است و شاید بد نباشد به جای دلیل‌تراشی برای اصلاح بخشنامه بانک مسکن به اظهارات دلسوزانه کارشناسان حوزه مسکن بها داده شود.

واقعیت امر این است که همچنان که این نماینده مجلس هم اعتراف می‌کند به صدا درآمدن زنگ خطر عواقب خطرناک پرداخت وام ۳۶میلیون تومانی از سوی کارشناسان مسکن و انعکاس گسترده آن در رسانه‌ها بود که درنهایت اصلاح بخشنامه بانک مسکن را رقم زد، نه اشتباه لفظی!