گروه مسکن- اگر شورای نگهبان اصلاحات انجام شده در لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را تایید کند و دولت نیز ظرف این دو ماه باقی‌مانده از سال‌جاری، آیین‌نامه اجرایی آن را تنظیم کند، در این صورت لایحه ساماندهی مسکن از اول سال ۸۷ به اجرا درخواهد آمد. لایحه ساماندهی مسکن اوایل امسال با اولویت خانه‌دار شدن گروه‌های کم‌درآمد جامعه توسط دولت تنظیم و به مجلس برده شد.

کمیسیون عمران مجلس نیز بعد از بررسی و نهایی کردن مفاد آن، لایحه را تقدیم شورای نگهبان کرد که دو هفته پیش این شورا با ۷ اشکال آن را دوباره به مجلس فرستاد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره به ایسنا گفت: در لایحه حمایت از ساماندهی مسکن بر موضوع حمایت از اقشار بی‌بضاعت و فاقد درآمد با در اختیار قرار گرفتن زمین‌های رایگان و پرداخت وام‌های کم‌بهره و بلندمدت تاکید شده است. حبیب‌ا... اسماعیل‌زاده تایید نهایی لایحه حمایت از مسکن از سوی شورای نگهبان را موجب تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن، ظرف دو ماه آینده از سوی دولت دانست و اظهار کرد: در صورت تایید اصلاحیه مجلس از سوی شورای نگهبان، دو ماه زمان لازم است تا آیین‌نامه‌های اجرایی آن از سوی وزارت مسکن و شهرسازی تهیه شود که با اتمام این کار قانون حمایت از مسکن از ابتدای سال ۸۷ قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.