گروه مسکن- معاون وزیر تعاون بر ساماندهی و معرفی متقاضیان دریافت زمین‌های ۹۹ ساله تا سقف ۵/۱میلیون خانوار تا پایان سال‌جاری تاکید کرد.

تاکنون سه‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر برای دریافت زمین‌های اجاره ۹۹ ساله در اداره تعاون استان‌ها ثبت‌نام اولیه انجام داده‌اند که وزارت تعاون مطابق قانون موظف است ۵/۱میلیون نفر از آنها را تا پایان سال که چهار شرط پیش‌بینی شده از سوی دولت برای اختصاص این زمین‌ها را دارند به وزارت مسکن معرفی کند. این در حالی است که تاکنون ۹۸۰هزار نفر توسط اداره تعاون استان‌ها به وزارت مسکن برای دریافت زمین معرفی شده‌اند.

حسین رحمانی‌نیا، معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون، در گفت‌وگو با ایسنا تعداد ثبت‌نام‌کنندگان طرح مسکن مهر در سراسر کشور را ۵/۳‌میلیون نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد سه‌میلیون نفر از مرحله پالایش گذشته‌اند و ۵۰۰‌هزار نفر مابقی واجد شرایط نبودند که عمدتا چندین بار ثبت‌نام کرده‌اند یا فقط نامی از آنها ثبت شده یا مجرد هستند. وی کار پالایش را مهم و حساس خواند و گفت:‌ با وجود آنکه نتیجه گزینش در ادارات کمتر از شش ماه به طول نمی‌انجامد، اما ما توانستیم در مدت پنج ماه نزدیک به یک‌میلیون نفر را پالایش و چهار شرط مورد نظر را برای آنها احراز کنیم.

رحمانی‌نیا از سازماندهی ۹۷۰‌هزار نفر برای گرفتن زمین‌های ۹۹ ساله خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع ۵/۱‌میلیون نفری که مشمول سهمیه واگذاری زمین در سال‌جاری هستند ۹۷۰‌هزار نفر طی مدت پنج ماه سازماندهی شده‌اند.

معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون تصریح کرد:‌ هم اکنون به استعداد ۸۰۰‌هزار نفر زمین داده و نام افراد مشخص شده است.

وی تعداد تعاونی‌های مسکن تشکیل شده در جریان اجرای طرح را ۱۱‌هزار و ۵۰۰ تعاونی ذکر و اظهار کرد: از این تعداد ۴۶۰۰ تعاونی از قبل تاسیس شده‌اند که ما آنها را مجددا احیا کردیم و در قالب این تعداد تعاونی ۸۰۰‌هزار نفری که زمین گرفته‌اند سازماندهی و به سازمان زمین و مسکن معرفی شده‌اند.

رحمانی‌نیا ابراز امیدواری کرد: با توجه به روند در پیش گرفته شده تا پایان سال ۵/۱‌میلیون نفری که سهمیه سال‌جاری برای گرفتن زمین هستند هرچه سریع‌تر پالایش و سامان داده شوند.

معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون در عین حال از ایجاد کد رهگیری برای متقاضیان ثبت نام مسکن مهر خبر داد و گفت: تمام متقاضیان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری وارد اینترنت شده و آخرین وضعیت خود را پیگیری کنند.

رحمانی‌نیا تصریح کرد: با راه‌اندازی کد رهگیری در سایت تعاون افراد می‌توانند از وضعیت پرونده‌های خود، معرفی به تعاونی مسکن و گرفتن زمین آگاه شوند.