براساس تفاهمنامه‌ای میان وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و مسکن و شهر‌سازی از این پس به کارگران فاقد مسکن در قالب تعاونی زمین دولتی داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدتقی حاجی‌قاسمی، رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران، افزود: تاکنون بیش از ۳۰هزار متقاضی فاقد مسکن استان تهران در قالب ۲۵۰ تعاونی ثبت نام کرده‌اند که پرونده این افراد پس از بررسی برای تحویل زمین به وزارت مسکن فرستاده می‌شود. وی‌ با اشاره به تحویل زمین به ۱۵هزار کارگر فاقد مسکن افزود: این افراد در قالب ۱۰۰ تعاونی به وزارت مسکن و شهر‌سازی معرفی شده‌اند و زمین دریافت کرده‌اند.

حاجی‌قاسمی از جمله شرایط متقاضیان را تاهل، فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از زمین دولتی و سرپرست خانوار بودن اعلام و تصریح کرد: به این افراد تا ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات که معادل ۷۰درصد بهای کل واحد مسکونی است، پرداخت می‌شود و ۳۰درصد باقی‌مانده از منابع مالی خود افراد تامین خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی‌ سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران، وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به تعاونی مسکن بنگاه‌های اقتصادی محل کار خود یا به تعاونی مهر که در ادارات تعاون تشکیل شده است، مراجعه کنند.