گروه مسکن- وزیر تعاون گفت: گروه‌های کم‌درآمد که متقاضی استفاده از زمین‌های اجاره ۹۹ساله هستند، می‌توانند علاوه‌بر وام ۱۴میلیون تومانی، یک وام دیگر هم دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد محمد عباسی به اقدام تازه صندوق تعاون کشور برای کمک به احداث واحدهای مسکونی در قالب زمین‌های ۹۹ساله اشاره کرد و گفت: بر اساس قالب تعریف شده در این خصوص، اگر متقاضیان به میزان ۲۰تا ۲۵میلیون ریال سپرده نزد صندوق‌تعاون بگذارند، دو برابر آن را تسهیلات با شرایط مناسب برای احداث‌واحد مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون بیان کرد: نحوه بازپرداخت این تسهیلات‌از سوی صندوق تعاون به گونه‌ای طراحی‌شده که هم‌پوشانی با بازپرداخت وام‌های ۱۰میلیون ریالی یا ۱۴۰میلیون ریالی که دولت برای احداث این واحدها در مقاطع مختلف می‌دهد، نداشته باشد و متقاضیان به راحتی بتوانند آن را بازپرداخت کنند.

وی گفت: پس‌از واگذاری زمین‌های ۹۹ساله از سوی دولت نهم که اقدامی بسیار مهم در کاهش قیمت مسکن و حل مشکلات این بخش محسوب می‌شود، بسیاری از مردم که اقشار کم‌درآمد هستند، برای احداث واحدهای مسکونی خود با مشکل‌اعتباری مواجه بودند که صندوق تعاون کشور طرح ارائه تسهیلات را عملیاتی کرد.

وزیر تعاون تصریح کرد: متقاضیان دریافت وام ۵میلیون تومانی می‌توانند از طریق ادارات تعاون استان‌ها درباره نحوه سپرده‌گذاری در بانک عامل، اطلاعات لازم را کسب کنند.

ثبت‌نام زمین‌های ۹۹ساله فقط در اداره تعاون

وزیرتعاون گفت: مردم اجازه سوء‌استفاده از طرح مسکن ۹۹ساله‌را به سودجویان ندهند.

وی افزود: مردم‌اجازه ندهند برخی سودجویان از طرح خانه‌های ۹۹ساله به هر نحو ممکن سوء‌استفاده کنند.

عباسی گفت: اخیرا مشاهده شده است که برخی سودجویان اعلام ثبت‌نام می‌کنند یا در جایی، در یک پارک بساط تبلیغات ثبت‌نام راه انداخته‌اند.

وی گفت: مردم به این‌گونه اطلاعیه‌های فاقد اعتبار و ارزش که ممکن‌است در قالب شماره‌تلفن روی در و دیوار حتی گاه در تبلیغات محیطی زمین‌های ورزشی‌که توسط صدا و سیما نیز پخش می‌شود، توجهی نکنند.

عباسی اضافه کرد: هرگونه این موارد تبلیغات و ثبت‌نام را که غیرقانونی است، مردم به اداره‌های کل تعاون یا مسکن و شهرسازی استان‌ها اعلام کنند.