گروه مسکن - تخریب پی‌درپی آسفالت خیابان‌ها برای انجام عملیات خدمات شهری همچون احداث و تعمیر لوله‌های آب، گاز، فاضلاب و ... شهرداران کلان‌شهرها را به این نتیجه رسانده است که تنها راهکار جلوگیری از تخریب‌های مکرر احداث تونل شهری است. شهرداران کلان‌شهرهای کشور با توجه به مشکلات متعدد ناشی از حفاری معابر شهری توسط شرکت‌های خدماتی، خواستار اختصاص اعتبار در بودجه سال آینده کشور برای اجرای قانون احداث تونل مشترک شهری از سوی دولت شدند.

به گزارش ایسنا، سید علی میرنجاتی، مدیر دبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرهای کشور با بیان این مطلب افزود: گسترش شهرها به موازات افزایش جمعیت شهری و تراکم ساختمانی، فرسودگی شبکه‌ها و لزوم نوسازی و تقویت تاسیسات شهری، موجب حفاری مداوم شرکت‌های خدماتی (آب، برق، گاز و تلفن) در سطح خیابان‌های شهر و تحمیل هزینه‌های سنگین به شهرداری‌ها شده است.

وی ادامه داد: این موضوع همچنین به دلیل ایجاد چشم‌اندازی نامطلوب در سطح شهر و افزایش مشکلات ترافیکی و تردد عابران، بیش از هر چیز، نارضایتی شهروندان را نسبت به عملکرد شهرداری‌ها به همراه داشته است.

وی یادآور شد: در صورت پیش‌بینی ردیف اعتباری خاص برای اجرای قانون احداث تونل مشترک شهری در بودجه سال آینده کشور، ضمن کاهش هزینه‌های مربوطه، مشکلات اساسی شهرها و شهروندان نیز کاهش می‌یابد.