گروه مسکن- میترا یافتیان: طرح جامع جدید تهران که ۱۵ روز پیش در شورای عالی شهرسازی تصویب شد، بنابر اعلام سخنگوی شورای شهر تهران به زودی توسط وزیر مسکن یا رییس‌جمهوری به طور رسمی برای اجرا ابلاغ می‌شود. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، خسرو دانشجو روز گذشته ضمن ارائه گزارشی از شصتمین جلسه علنی شورای شهر که بدون مستمع برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: هم‌اکنون منتظر ابلاغ رسمی این طرح از سوی وزیر مسکن یا رییس‌جمهوری هستیم و معتقدیم که این طرح باید به صورت محکم از ابتدا آغاز شود؛ زیرا طرح جامع با تلاش فراوان و همکاری دستگاه‌های مختلف و صرف هزینه‌های انسانی و مالی تهیه شده؛ بنابراین انتظار داریم که قدم اول برای اجرای آن محکم و استوار برداشته شود.

به اعتقاد وی، در گذشته طرح‌هایی برای تهران تهیه شده اما اجرایی نشده و همچنین در کشوی میزها باقی مانده است؛ در حالی که اجرای طرح جامع تهران باید به طور جدی پیگیری شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ضمانتی بر این امر وجود دارد تا سرنوشت طرح جامع تهران نیز به دلیل رقابت‌های سیاسی همانند طرح‌های قبلی نباشد، ابراز عقیده کرد: تصور می‌کنم، هم‌اکنون به این بلوغ سیاسی رسیده‌ایم که رقابت‌های سیاسی تاثیر منفی بر منافع مردم نداشته باشد.

و اما مواردی که سخنگوی شورا نظر خاصی نداشت

دانشجو پیرامون اظهارات اخیر فرمانداری تهران مبنی بر مغایرت طرح جامع با تقسیمات کشوری اظهار کرد: این موضوع را از خودشان بپرسید. بنده نظر خاصی در این زمینه ندارم. وی همچنین به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با برچیده شدن پایه‌های مونوریل صادقیه پاسخی نداد و صراحتا اعلام کرد که نظر خاصی در‌این‌باره ندارم.