رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان گفت: کاردان‌های فنی ساختمان در ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در کشور، به دلیل محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای غایب هستند. مهدی موذن در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: غیبت کاردان‌های فنی ساختمان در پروسه ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی درسال به دلیل وجود محدودیت آیین‌نامه‌ای با عدم‌رعایت مشخصات فنی ساخت، عدم‌رعایت مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه‌های منطبق با ضوابط فنی ساختمان همراه خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد نواقصی در امر ساخت واحدهای مسکونی به دنبال عدم حضور کاردان‌‌های فنی ساختمان بیان کرد: ورود کاردان‌های فنی در فرایند ساخت، با رعایت مقررات برای مستحکم‌سازی و اجرای آیین‌نامه‌‌های منطبق با ضوابط فنی ساختمان را همراه خواهد آورد.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان اظهار کرد: در گذشته عدم حضور کاردان‌‌های فنی درامر تولید واحدهای مسکونی به ایجاد ساختمان‌های غیر‌مستحکم منتهی شده؛ به طوری که عمر مفید ساختمان‌ها از ۸۰ سال به ۳۰‌سال تقلیل یافته است.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد نقص فنی در ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سال جاری، باید نقش تعریف شده‌ای برای کاردان‌ها در شیوه نامه‌‌های ساخت ایجاد شود.