برج میلاد، پایگاه برگزاری همایش‌های بین‌المللی می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سومین دوره شورای شهر تهران گفت: فعالیت دو سال اخیر پروژه برج میلاد با ۸ سال گذشته آن برابری می‌کند. به گزارش جامع‌نیوز، مرتضی طلایی در بازدید از پروژه برج میلاد با ابراز خرسندی از پیشرفت چشمگیر این پروژه گفت: هدف من از این بازدید، مشاهده پیشرفت کار در پروژه ملی برج میلاد و مطابقت آن با گزارش‌هایی است که دوستان در سطح شورای شهر ارائه می‌دهند.

وی پیشرفت پروژه برج میلاد را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این پیشرفت نشان می‌دهد که یک برنامه منسجم و دقیق در دستور کار شرکت یادمان سازه قرار دارد. من حتی در این هوای بارانی هم شاهد بودم که کارگران و مهندسان مشغول کار و فعالیت بودند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: برج میلاد یک نماد نوین برای شهر تهران است و این توانایی را دارد که جایگزین همه نمادهای ملی شود و باید در طراحی پایانی برج به گونه‌ای عمل شود که نماد فرهنگی و اسلامی، کشور ما را به طور کامل نمایش دهد و پایگاهی برای برگزاری برنامه‌ها و سمینارهای داخلی و بین‌المللی باشد.

طلایی خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی، شاهد بودیم که محل برگزاری اجلاس یک دغدغه بزرگ برای مسوولان برگزاری بود و امروز خوشبختانه با طراحی و اجرای پروژه برج میلاد که در کنار خود یک مرکز همایش‌های بزرگ دارد، دیگر دغدغه‌‌ای به این شکل در کشور وجود نخواهد داشت.

وی به کمک‌های شورای شهر تهران برای اتمام ساخت این پروژه اشاره کرد و افزود: اولین کار شورای شهر برای تکمیل این پروژه، تامین منابع مالی است که در سال گذشته کل بودجه پروژه تامین شده است و امیدوار هستیم که در سال ۸۷ نیز کلیه نیازهای مالی برج در شورای شهر تصویب شود. دومین کار شورا نظارت بر حسن اجرای ماموریت واگذار شده به بخش‌های مختلف است. ما در هفته گذشته، مصوبه‌ای در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا داشتیم، مبنی بر تشکیل کارگروهی از متخصصان حوزه معماری اسلامی و ایرانی که در تزئینات و معماری داخلی برج بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی به مدیر پروژه کمک کند که خوشبختانه این طرح در صحن شورا مطرح‌شده و به تصویب رسید.

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شورا تصمیمی برای نحوه بهره‌برداری از پروژه گرفته است، گفت: تاکنون در دور سوم شورای شهر به صورت جزئی به این بحث پرداخته نشده است و تاکید همه دوستان بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه است. به طور یقین این پروژه متعلق به مردم است و در آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که مردم بتوانند از حداکثر امکانات این فضا بهره‌مند شوند.