کار ساخت مرحله دوم «بیمارستان ایران» در ایرانشهر طی آیینی با حضور مسوولان و علمای شیعه و سنی این شهرستان آغاز شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این طرح در دو طبقه با زیربنای دو هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته می‌شود. به گزارش ایرنا، دکتر «مسعود صالحی» بیان کرد: اکنون و در مرحله اول ساخت ۱۲۰تخت در این بیمارستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در پایان ساخت مرحله دوم تعداد تخت‌های بستری این بیمارستان به ۲۲۰تخت می‌رسد. او افزود: این تخت‌ها در بخش‌های «جراحی زنان و مردان»، «آی‌سی‌یو» و «ان‌سی‌یو» به بیمارستان اضافه می‌شود.

صالحی بیان کرد: اکنون شهرستان ایرانشهر قطب درمانی منطقه بلوچستان است. وی اظهار کرد: با بهره‌برداری و تجهیز بیمارستان ایران زیربنای بخش‌های جراحی، فوریت‌های پزشکی و اداری آن به بیش از ۱۲هزار و ۵۰۰متر مربع افزایش می‌باید. او گفت: طرح توسعه بیمارستان ایران شهرستان ایرانشهر از جمله مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به سیستان و بلوچستان است. وی اجرایی شدن و بهره‌برداری مرحله دوم بیمارستان ایران را موجب تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان دانست. صالحی افزود: برای اجرای مرحله دوم توسعه بیمارستان ایرانشهر ۱۵‌میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که تاکنون هفت میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.