مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: از اول دی ۸۶، برگه‌های مربوط به صدور شناسنامه فنی ساختمان همراه پروانه ساخت در اختیار مالکان قرار می‌گیرد. فرزان شیروان بیگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، صدور شناسنامه فنی ساختمان را در راستای اجرای ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: از اول دی برای پرونده‌هایی که میزان درخواست پروانه ساخت آنها بالای ۳هزار مترمربع باشد، همراه با پروانه، برگه صدور شناسنامه فنی ساختمان نیز در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که شناسنامه فنی بعد از اتمام کار ساختمان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: دو نوع شناسنامه داریم که در پایان کار در هم ادغام می‌شوند. یکی، شناسنامه ملکی و دیگری شناسنامه فنی ساختمان است که از زمان آغاز عملیات اجرایی اطلاعات مربوط به ساختمان و اقداماتی که در فرآیند ساخت‌ و ساز انجام می‌گیرد، باید توسط ناظر و مجری ساختمان در شناسنامه‌های مذکور ثبت شود.

مدیرکل تدوین قوانین و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری تهران افزود: پایان کار ساختمان نیز بعد از تایید شدن شناسنامه‌های مذکور توسط سازمان نظام مهندسی صادر خواهد شد.