دوازدهمین گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس در مشهد برگزار شد. به گزارش ایرنا، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش کشور طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بخش مصالح جهت تجهیز مدارس هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: اعتبارات مربوطه در این خصوص پرداخت شده است.

مهندس بوربور افزود: مدیران نوسازی باید تلاش خود را برای تکمیل، تجهیز و تحویل پروژه‌ها در مهر ماه هر سال برای استفاده دانش‌آموزان مضاعف کنند.

وی در خصوص تخصیص اعتبار سه‌میلیارد و ۹۵۴میلیون دلاری برای بازسازی مدارس تخریبی و بدون استحکام، گفت: در این رابطه از اعتبار عمرانی سال ۱۳۸۵مبلغ ۵۴۵میلیارد تومان پیش‌بینی و جذب شده است.

بوربور در ادامه به مصوبه مجلس در خصوص حذف چهار تبصره الحاقی به ماده ۱۸قانون شوراها که ساخت فضاهای آموزشی توسط انبوه‌سازان بالای ۲۰۰واحد می‌باشد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مصوبه با افزودن یک تبصره به ماده ۵قانون طرح جامع تامین مسکن که در دستور مجلس است، چهار تبصره ماده ۱۸قانون شوراها لغو شد.

بنابراین گزارش در این گردهمایی مباحث مختلفی اعم از مقاوم‌سازی مدارس، ارزیابی پروژه‌ها، بیان سیاست‌های بودجه سال۸۷، برنامه‌های آموزشی، اجرایی شدن سیستم مدیریت پروژه و پیشرفت آن با مشارکت‌های مردمی و طرح مشارکت جوانان در فعالیت‌های عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تخصیص مبلغ ۸۲۴میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان اعتبار مصوب و ابلاغ اعتبار ۹۹درصد آن و همچنین تحویل مدارس قبل از مهر ماه ۸۷از دیگر موضوعات و دستاوردهای گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بود.