رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت در بخش مسکن، در این استان ۱۱هزار و ۲۸۶واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفت. محمدهادی جاوید در جمع خبرنگاران افزود: هشت‌هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در قالب مسکن اجاره‌ای پنج ساله و ۹۹ساله در دست اجرا قرار گرفته است.

وی گفت: حدود ۸۰۰واحد مسکونی در قالب اجاره‌ای پنج ساله و ۹۹ساله که از سیاست‌های مهم دولت نهم در بخش مسکن است در این استان با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: حدود سه‌هزار واحد مسکونی نیز از طریق بخش خصوصی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای این استان در حال اجرا است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی گفت: براساس تبصره شش بند «د» از ۵/۱میلیون مسکن در دست اجرای کشور، سهم خراسان شمالی ۲۰هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه، سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی، زمین را برای ساخت ۳۴هزار واحد مسکونی تامین کرده و در حال تجهیز و ساماندهی آن است.

او گفت: خراسان شمالی در ساخت مسکن اجاره‌ای پنج ساله از استان‌های پیشرو بوده؛ به طوری که ۳۴۰واحد مسکونی در شهر شیروان با ۵۰درصد پیشرفت در دست اجرا است.

وی افزود: با اجرای سیاست دولت در واگذاری زمین دولتی، قیمت زمین در این استان به خصوص در شهر بجنورد به حالت راکد درآمده است.

او گفت: همچنین افزایش قیمت مسکن نیز که قبل از اجرای این طرح در این استان به خصوص در بجنورد وجود داشت، مهار شد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ساخت ۲۰هزار و ۵۰۰واحد مسکونی در خراسان شمالی و تکمیل آن، قیمت مسکن در این استان کاهش یابد.

ثبت‌نام ۱۰هزار نفر

مدیرکل اداره تعاون خراسان شمالی نیز گفت: در این استان ۱۹۶شرکت تعاونی مسکن با ۱۶هزار و ۷۱۲عضو فعالیت دارند.

علیرضا بصیری در این نشست خبری اظهار کرد: تاکنون ۱۰هزار نفر برای ساخت مسکن اجاره‌ای در قالب طرح مسکن مهر در خراسان شمالی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: ۲۴تعاونی مسکن با‌هزار و ۵۰۰عضو برای ساخت مسکن اجاره‌ای ۹۹ ساله ثبت‌نام و به مسکن و شهرسازی برای دریافت زمین معرفی شده‌اند.

او گفت: تا پایان ماه جاری سه‌هزار متقاضی جدید زمین دولتی برای ساخت مسکن اجاره‌ای ۹۹ساله پس از طی مراحل قانونی، برای دریافت زمین به مسکن و شهرسازی خراسان شمالی معرفی می‌شوند.