مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ایلام گفت: حجم زیاد انبوه سازی در کشور ضرورت مقاوم‌سازی سازه‌ها و رعایت اصول فنی و ایمنی را پررنگ‌تر می‌کند. منوچهر مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از آنجایی که ایران از نظر جغرافیایی روی گسل‌های طبیعی قرار دارد و خطر بلایای طبیعی آن را تهدید می‌کند باید در مقاوم سازی سازه‌ها و توجه به اصول فنی و ایمنی نظارت دقیق صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول فنی باعث ایجاد امنیت در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود، افزود: سازمان نظام مهندسی نباید به سازه‌هایی که در آنها اصول فنی و ایمنی رعایت نمی‌شود پروانه کار بدهد.

مسعودی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد انبوه‌سازی در کشور اگر مقاوم‌سازی سازه‌ها به درستی انجام شود، بدون شک میزان خسارات ناشی از حوادثی نظیر زلزله ناچیز خواهد بود و از این رو سازمان نظام مهندسی ایلام هم به طور کامل و دقیق بر رعایت اصول استاندارد و موارد فنی در ساخت‌وسازهای ساختمانی نظارت می‌کند.

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ایلام افزود: در همین راستا در سه ماه گذشته بیش از ۵۰‌درصد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ایلام با آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی روز دنیا آشنا شده‌اند.