شهردار منطقه ۵ تهران گفت: ساخت واحدهای مسکونی در شهرک آپادانا قانونی است و هیچ تخلفی در این رابطه رخ نداده است. به گزارش خبرگزاری فارس، علی ترکاشوند در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت تعدادی از ساکنان شهرک آپادانا به دلیل ساخت ۲۰۰‌واحد مسکونی در فضای سبز این شهرک گفت: تعاونی مسکن شهرداری، قطعات ۳۰۰‌متری موجود در این محوطه را به طور کامل بر اساس ضوابط قانونی و بر اساس سند منگوله‌دار انجام داده است.

وی با بیان اینکه ساخت این واحدها حتی در طرح تفصیلی منطقه نیز دیده شده است، تاکید کرد: به مراجعه‌کنندگان نیز مستندات قانونی خود را اعلام کرده‌ایم و به آنها نیز گفته شده است در صورتی که همچنان معتقدند که تخلفی صورت گرفته است با مستندات خود به محاکم قضایی مراجعه کنند تا حکم توقف ساخت وساز را دریافت کنند. تاکنون که در این رابطه اقدام خاصی مشاهده نشده است. شهردار منطقه ۵ تهران بودجه مصوب منطقه را در سال جاری ۱۶۰‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در متمم بودجه، ۶۰‌میلیارد تومان دیگر نیز به بودجه سال‌جاری افزوده شد.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه را ۲۹‌میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: براساس متمم بودجه، ۵/۱۰‌میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه‌های عمرانی تا پایان سال‌جاری اختصاص یافته است.

ترکاشوند با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته برای تملک و دارایی ۱۲‌میلیارد تومان است، تصریح کرد: اقداماتی نیز به صورت تهاتری در ازای اعطای زمین معوض برای املاک واقع در طرح انجام گرفته است.

به گفته وی طی چند روز آینده بودجه سال ۸۷ شهرداری منطقه ۵ به شهرداری مرکز داده خواهد شد که اعتبار پیش‌بینی شده در آن حدودا ۲۵۰‌میلیارد تومان با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مشکلات مطرح شده از سوی شورایاران ۲۹ محله منطقه، از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰‌هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه (که ۲۰‌درصد کل آسفالت شهر تهران را تشکیل می دهند) توزیع شده است، اظهار کرد: جمع‌آوری ۷۰‌هزار‌مترمربع عملیات آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی بیش از ۱۶‌هزار مترمربع، همسطح سازی ۲هزار و ۶۸‌مترمربع دریچه، اصلاح هندسی ۱۲‌تقاطع، احداث ۱۱ چمن زمین مصنوعی، احداث سرای محله، افتتاح خانه سلامت در اکباتان، توسعه فضای سبز به مساحت ۴۰‌هکتار در ۶‌ماه اول و افزایش ۶ دهم مترمربعی سرانه فضای سبز منطقه از جمله اقدامات انجام گرفته در سال جاری است.

شهردار منطقه ۵ تهران سرانه فضای سبز منطقه را با توجه به وجود ۱۴۸ پارک محلی و منطقه‌ای و ۵۰‌هزار‌مترمربع از فضای پارک کوهسار، ۱۷‌مترمربع عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه ۱۵درصد سطح معابر بزرگراهی در این منطقه قراردارد، به همین دلیل بیشترین معابر بزرگراهی از این منطقه عبور می‌کند.

وی درباره مجتمع ایستگاهی منوریل صادقیه و پایه‌های نصب شده برای احداث قطار هوایی گفت: هیچ یک از اقدامات و مسائل مربوط به این پروژه به واسطه فراملی بودن آن توسط شهرداری منطقه ۵ انجام نگرفته است و ریالی بابت پیش‌فروش واحدهای تجاری مجتمع مذکور نیز در اختیار شهرداری منطقه قرار نگرفته است.

ترکاشوند از ساماندهی ترافیک صادقیه خبر داد و افزود: مطالعاتی در این رابطه توسط شهرداری منطقه و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دست انجام است که در مراحل تصویب قرار دارد که تکلیف پایه‌های منوریل نیز در این مطالعات مشخص خواهد شد.