معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت به دنبال تشکیل تعاونی‌های مسکن توسط مردم و واگذاری زمین و تسهیلات است تابتواند از این طریق خدمتی را به مردم ارائه کند. به گزارش ایرنا، مهندس علیرضا محفوظی، ‌در مراسم کلنگ‌زنی ۳۷۰واحد مسکونی ویژه کارکنان دولت در شهرستان لامرد فارس افزود: با تشکیل تعاونی‌های مسکن می‌توان تعداد زیادی از هموطنان را صاحب مسکن کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکن و شهرسازی متولی مسکن در کشور است، ولی بودجه و نیروی کافی در اختیار ندارد تا بتواند از زمین‌های بیت‌المال حفاظت کند.

محفوظی اظهار کرد: اداره مسکن و شهرسازی در لامرد ایجاد خواهد شد تا نیروهای فنی در زمینه مدیریت بر اراضی، صیانت بر اراضی و بهره‌برداری از اراضی بتوانند از زمین خواری در این شهرستان جلوگیری کنند. نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی‌نیز گفت: برای رفع مشکلات مسکن مردم تاکنون جلسات متعددی با وزیر مسکن و شهرسازی داشته‌ایم که امید می‌رود مشکلات عدیده مردم لامرد در خصوص مسکن حل شود. محمد علی حیاتی افزود: پیشتر به دلیل مشکلات و ناآگاهی از قوانین و مقررات ساخت، عده‌ای از مردم در لامرد در زمین‌ها ساخت و ساز انجام داده‌اند و اکنون بعد از ۴۰سال زندگی، دولت آنها را اراضی ملی اعلام کرده است که ما خواستار رفع این معضل هستیم. شهرستان لامرد در ۴۶۴ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.