وزیر مسکن و شهر سازی با اشاره به اینکه دولت به ادارات و واحدهای دولتی جز در قالب طرح و برنامه مدون، زمین واگذار نمی‌کند گفت: نهاد‌ها در این راستا باید بهره‌‌وری از زمین را بالا ببرند. به گزارش مهر، محمد سعیدی‌کیا با حضور در جمع مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر به فرهنگیانی که کمتر از چهار میلیون‌ریال حقوق دارند، زمین و مسکن اعطا می‌شود، افزود: در مرحله دوم واگذاری مسکن به فرهنگیان، آن دسته از فرهنگیان و دانشگاهیان فاقد مسکن که درآمد بیش از چهار میلیون ریال دارند نیز مسکن و زمین دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا به زنان فرهنگی سرپرست خانوار و خودسرپرستانی که تاکنون از اعتبارات دولتی در بخش مسکن استفاده نکرده‌‌اند زمین و مسکن واگذار خواهد شد.

وزیر مسکن و شهر سازی در ادامه پس از شنیدن درخواست‌های مدیران ادارات شهر ستان بیرجند اذعان کرد: بخشی از درخواست‌ها پیگیری خواهد شد، اما تامین اعتبار بیشتر، مقدور نخواهد بود.

احداث استخرها و سالن‌های ورزشی سرپوشیده در بیرجند، کتابخانه، راه‌اندازی پردیس سینمایی بیرجند، احداث تالار بزرگ، توسعه معابر و تاسیسات شهری، اعتبار خرید و نگهداری بافت تاریخی، تامین اعتبار بازسازی مدارس فرسوده، احداث خوابگاه دانشجویی، صدور مجوز بیمارستان ۹۶ تختخوابی خوسف، تسریع عملیات پتروشیمی خوسف، دو بانده کردن محور بیرجند قاین سربیشه، احداث جاده سه قلعه به بیرجند از جمله درخواست‌های مدیران شهرستان بیرجند در این نشست بود.

مدیران مزبور همچنین در گفت‌وگو با سعیدی‌کیا خواستار تجهیز ستاد حوادث، تامین اعتبار ویژه توسعه روستایی، تامین اعتبار مجتمع‌های آبرسانی، تامین اعتبار اصلاح شبکه آبرسانی شهری، احداث و تجهیز مجموعه آزمایشگاهی پزشکی قانونی، ارتقای سیستم فاضلاب، ارتقای تصفیه‌خانه، مقاوم ‌سازی تاسیسات ذخیره‌‌سازی آب، تامین اعتبار مرحله ‌اول مطالعه امکان سنجی مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات معدنی، مرکز جامع مشاوره، ایجاد و تجهیز مرکز جامع توانپزشکی، حفر چاه، خرید تضمینی دام عشایر، علوفه یارانه‌‌ای و تخصیص تانکر آب‌رسانی در زمان کوچ برای عشایر شدند.