رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار جدید به بهسازی و نوسازی مسکن روستاییان اختصاص داده شد. به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس افزود: پرداخت این تسهیلات از هفته آینده به روستاییان آغاز می‌شود.

وی میزان تسهیلات پرداختی را برای هر واحد مسکونی، ۶۵میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: با پرداخت کامل این تسهیلات، ۳۰۰هزار واحد مسکونی در سطح‌ روستاهای کشور طی امسال بهسازی و نوسازی می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور زمان آغاز این طرح را اسفند سال ۸۴ عنوان و پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال ۷۰۰هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و نوسازی شود.

تابش ابراز کرد: در اجرای طرح آسیب‌شناسی مسکن روستایی که توسط دولت قبلی انجام شد، اعلام شد که از مجموع ۳میلیون و ۷۰۰هزار واحد مسکونی روستایی ۲میلیون واحد آن نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.

او گفت: در این طرح پیش‌بینی شده بود که اگر به‌طور متوسط هر سال ۲۰۰هزار واحد آن بهسازی و نوسازی شود، اجرای کامل آن ۱۰سال به‌طول می‌انجامد.

این مقام مسوول گفت: در اجرای شعار عدالت محوری دولت نهم طی‌سال‌های ۸۴ و ۸۵ در مجموع ۴۰۰هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شد و امسال نیز ۳۰۰هزار واحد مسکونی تصویب شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۸۴ برای بهسازی و نوسازی هر واحد مسکونی روستایی ۵۰میلیون ریال، سال گذشته ۵۷میلیون و ۵۰۰هزارریال تسهیلات پرداخت شد.

این مقام مسوول بیان کرد: در سال‌جاری این مبلغ به ۶۵میلیون ریال افزایش یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پنج‌درصد از کارمزد این تسهیلات را مردم و باقی‌مانده آن را دولت به‌صورت یارانه‌ای در اختیار بانک ها قرار می‌دهد.

وی سهمیه در نظر گرفته شده برای هرمزگان را طی سه سال گذشته تاکنون در مجموع ۲۱هزار و ۲۰۰واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: ۱۴هزارو ۲۰۰واحد آن اجرا شده است.

تابش به بازسازی واحدهای مسکونی

تخریب شده ناشی از زلزله قشم اشاره کرد و افزود: از ۳هزار و ۵۰۰واحد مسکونی خسارت دیده ۳هزار و ۲۹۰واحد پایان یافته است و مابقی نیز درحال تکمیل شدن هستند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: به ازای هر واحد مسکونی خسارت‌دیده ۷۰میلیون ریال تسهیلات یارانه‌دار و ۲۰میلیون ریال بلاعوض پرداخت شده؛ درحالی که ۱۰میلیون ریال دیگر نیز در قالب وام تکمیلی ابلاغ شده‌است.

تابش همچنین به فعالیت‌های خیران مسکن‌ساز اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده است که تا پایان امسال در استان‌های مختلف ۱۰هزار واحد مسکونی روستایی احداث و با تشخیص هیات امنای آنان در اختیار افراد نیازمند گذاشته شود.