سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران اعتبار اختصاص یافته برای بخش مسکن و عمران شهری و روستایی استان تهران را در سال 86، 32‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار برای سال آینده 71‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، درون‌پرور در گردهمایی شهرداران استان تهران (به جز شهرداران شهر تهران) اظهار کرد: در ۲ سال گذشته افزایش عوارض محلی نداشته‌ایم و سعی شده که در سال ۸۷ نیز افزایشی در بخش مسکن نداشته باشیم.
وی در گزارش کوتاهی از اعتبارات اختصاص یافته برای 50 شهرداری استان با اشاره به بودجه شهرداری‌ها طی سال‌های 86-83 تصریح کرد: در سال 83، 290‌میلیارد تومان اعتبار با سرانه 75‌هزار تومان، در سال 84، 347‌میلیارد تومان اعتبار با سرانه 89‌هزار تومان، در سال 85، 417‌میلیارد تومان با سرانه 108‌هزار تومان و در سال 86، 519‌میلیارد تومان با سرانه 134‌هزار تومان بودجه تعیین و هزینه شده است.
وی میزان اعتبار تملک و دارایی شهرداری‌های استان در سال ۸۴ را ۵‌میلیارد تومان، در سال ۸۵، نزدیک ۱۹‌میلیارد تومان و در نیمه اول ۸۶ را تقریبا ۱۶‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال ۸۵، ۱۴‌میلیارد تومان و در سال ۸۶، ۱۶‌میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تجمیع عوارض در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.
ایجاد پارک های دو منظوره برای مواقع بحران
وی در بخش دیگر اظهارات خود از شناسایی مکان‌هایی برای احداث پارک‌های ۲ منظوره برای مواقع بحران طی ۶ ماه اول سال‌جاری خبر داد و گفت:در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز مکان‌هایی برای اسکان موقت مردم در مواقع بحران شناسایی شده است که کلنگ آنها، ابتدای سال ۸۷ بر زمین زده خواهد شد. مشکلی برای عقد قرارداد در این زمینه نداریم.
افزایش توافقات برای ساخت‌وسازها در حریم شهرها
درون پرور در سخنان کوتاهی ضمن ابراز تاسف از افزایش توافقات برای ساخت‌وساز در حریم شهرها گفت: متاسفانه توافقات در بخش حریم شهرها خیلی زیاد شده و بیشترین توافقات نیز در مورد حریم شهرها توسط کمیسیون‌ها انجام می‌گیرد که این توافقات موجب گسترش شهرها می‌شود.