معاون وزیر مسکن گفت: مساحت بافت‌های فرسوده در سطح کشور حدود ۴۵‌هزار هکتار است. مهندس منوچهر خواجه دلویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه بافت‌های فرسوده مطالعات لازم صورت گرفته و محدود شهرها مصوب شده و طبق قانون، امسال امتیازاتی همچون تراکم‌های ویژه بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی یکی دیگر از امتیازات پیش‌بینی شده برای بافت‌های فرسوده را عدم دریافت پروانه از سوی شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج‌درصد از نرخ سود بانکی وام‌های ۱۴‌میلیون تومانی در بافت‌های فرسوده به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

خواجه‌دلویی با اشاره به افزایش تسهیلات ساخت مسکن گفت: تسهیلات تبصره شش برای اولین بار برای تولیدکنندگان مسکن صنعتی، تولید انبوه، تولید مسکن اجاره‌ای، تولید مسکن در زمین اجاره‌ای و نوسازی مسکن روستایی در سال جاری ارائه می‌شود، به طوری که ۱۰‌هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده و تسهیلات پرداخت شده برای ساخت هر واحد مسکونی از ۱۰‌میلیون تومان به ۱۴‌میلیون تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت، هر سال معادل تورم، مبلغ وام برای ساخت مسکن افزایش می‌یابد که این وام‌ها برای تولید مسکن است. معاون وزیر مسکن و شهرسازی در پایان همچنین از متعادل شدن قیمت مسکن در کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق آمار و بررسی‌های صورت گرفته، قیمت مسکن متعادل شده و آرامش یافته است.