معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش‌هزار و ۴۵۰جلد سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین صادر شده ‌است. سعید درزی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: در راستای برنامه چهارم توسعه کشور، اداره ثبت اسناد و املاک استان قزوین با همکاری بنیاد مسکن تاکنون بیش از ۳۰هزار جلد سند خانه‌های روستایی را صادر کرده و تحویل روستاییان داده است.

وی از بهسازی و بازسازی دو روستای باارزش «آتان» و «اوان» منطقه الموت با چهار‌میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: مطالعات بهسازی این دو روستا پایان یافته و مرحله دوم این طرح در دست اجرا است.

این مسوول خاطرنشان کرد: طرح هادی روستای خطایان آبیک و فارسیان قزوین نیز در دست اجرا است که با اجرای این طرح اشتغال و گردشگری در این روستاها رونق خواهد گرفت.

معاون بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: طرح هادی روستای فارسیان با دو‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون ریال اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. درزی با اشاره به تملک اراضی ملی در حاشیه روستاها و واگذاری آن به افراد فاقد مسکن گفت: امسال ۱۰۰قطعه زمین با تسهیلات سود شش‌درصد و کارمزد پنج‌درصد به روستاییان واگذار شد. وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح‌های عمران روستایی افزود: هم‌اکنون ۲۱۲ نفر از ناظران دفاتر فنی روستایی بر ساخت‌وسازها نظارت دارند و تخلفات احتمالی را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گزارش می‌کنند.

استان قزوین با یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت، ۸۳۳روستا دارد.