فرماندار تهران گفت: لزومی ندارد دولت در برابر کسی که جایی تخلف و اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کند، پاسخگو باشد. حسین طلا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز مستقر در مسیر رودخانه‌ها براساس ابلاغیه ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور گفت: در برخی برهه‌ها به دلایلی همچون کوتاهی افراد در ایفای وظایف نظارتی و اجرایی (که گاهی ممکن است تبعات سیاسی و امنیتی را دامن بزند) باعث می‌شود که برخی از افراد به حقوق عامه به نوعی تجاوز کنند و از منابع طبیعی یا زمین‌هایی که متعلق به برخی از مجموعه‌ها همچون بنیاد جانبازان است، استفاده و باعث بروز مشکلاتی برای شهر و شهروندان شوند.

وی تاکید کرد: در هر صورت ساخت‌وساز غیرمجاز به هر شکلی ممنوع است.

فرماندار تهران با بیان این که هر دستگاهی موظف است به وظایف قانونی خود در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز عمل کند، افزود: فرمانداری تهران نیز در راستای سیاست‌های کلی دولت، بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز را پیگیری و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد. بدون شک زمین‌های موجود در بستر رودخانه‌ها جزو حقوق عامه مردم محسوب می‌شوند و باید از آنها محافظت کرد.

طلا گفت: در رابطه با ساخت‌وساز غیر‌مجاز بحث‌های امنیتی، اخلاقی و اجتماعی در آن حوزه‌ها پیش می‌آید که هر کدام شرایط خاص خود را دارد و لازم است که هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.