رییس بنیاد مسکن کشور از آغاز ارائه تسهیلات مسکن روستایی از این هفته آینده در سراسر کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا تابش در حاشیه گردهمایی مدیران بنیاد مسکن استان‌ها در بندرعباس درجمع خبرنگاران افزود: براساس توافق‌های انجام شده در سال ۸۶ حدود ۳۰۰ واحد مسکن روستاها ساخته می‌شود و بانک مرکزی به تمام بانک‌های عامل دستور پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را صادر کرده است که مبلغ ۶۵۰‌میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

تابش گفت: از ۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار واحد مسکونی در روستاها حدود دو‌میلیون واحد کم‌دوام است و طبق برنامه چهارم در دو برنامه تصویب شده تمامی ‌واحدهای روستایی باید بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

تابش خاطرنشان کرد: حدود ۲۰‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم سازی ۷۰۰‌هزار واحد مسکونی در روستاها در نظر گرفته شده است که ۲۱‌هزار و ۲۰۰ واحد سهم استان هرمزگان است و در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول هفت‌هزار واحد، مرحله دوم هفت‌هزار و ۲۰۰ واحد و مرحله سوم هفت‌هزار واحد خواهد بود.

وی با اشاره به بازسازی و ساخت مسکن در مناطق آسیب دیده قشم بیان کرد: سه‌هزار و ۵۰۰ واحد در زلزله قشم خسارت دیده شد که از این تعداد سه‌هزار و ۲۹۰ واحد ساخت و ترمیم آن به پایان رسیده است و بقیه در جریان تکمیل است.

تابش اظهار کرد: به ازای هر واحد ۷۰‌میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد و ۲۰‌میلیون ریال بلاعوض بود و ۱۰‌میلیون ریال برای تکمیل واحدها به خسارت دیده‌ها پرداخت شد.

رییس بنیاد مسکن تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در آینده نزدیک ۲۵‌هزار واحد مسکونی به عنوان جایگزین کپرهای روستایی در مناطق جنوب کرمان واگذار می‌شود که سعی می‌کنیم بعضی از واحدها را بسازیم و ۱۰‌میلیون ریال بلاعوض به آنها پرداخت کنیم‌.

وی با اشاره به مشارکت خیران مسکن‌ساز در کشور گفت: امسال‌هزار واحد ساخته می‌شود و خیران خود واحدها را به افرادی که تشخیص می‌دهند، واگذار می‌کنند.