معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۳‌میلیارد تومان برای فضاهای آموزشی جنوب استان کرمان اختصاص داده شده است. مهندس بور بور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ۲‌میلیارد تومان از این اعتبار از محل انجمن خیران مدرسه ساز کشور است و مبلغ یک میلیارد تومان آن را وزارت آموزش و پرورش برعهده می‌گیرد.

وی در خصوص کلاس‌های کپری در کشور اظهار کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس کپری در کشور وجود دارد که امیدواریم تا سه سال آینده هیچ مدرسه کپری نداشته باشیم.

مهندس بور‌بور در خصوص مدارس استیجاری تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس هیچ گونه اعتباری در خصوص مدارس استیجاری ندارد و وزارت آموزش و پرورش نیز تصمیم گرفته است که این مکان‌ها را یا حذف یا خریداری کند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین از اختصاص اعتبار ۸‌میلیارد تومانی بعد از سفر رییس‌جمهوری به استان برای جنوب کرمان خبرداد و عنوان کرد: این اعتبار به آموزش و پرورش استان واگذار شد تا با نظر کارشناسی آنها هزینه شود و تاکید کرد که این اعتبار فقط مختص جنوب کرمان است.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش که با حضور ۹۰‌نفر از خیران مدرسه‌ساز کشور و دکتر حافظی، رییس انجمن خیران مدرسه ساز و استاد کاظم قلم‌چی به منظور افتتاح دبیرستان عشایری قلم‌چی به شهرستان جیرفت آمده بود، ضمن بازدید از شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد وضعیت فضاهای آموزشی را تاسف‌برانگیز اعلام کرد وگفت: این گونه آموزش‌ها در این فضاها غیرقابل قبول است. دبیرستان عشایری قلم چی در طول مدت ۱۰‌ماه با اعتباری به میزان ۴۵۰‌میلیون تومان برای ساخت و ۱۰۰‌میلیون تومان برای خرید لوازم و تجهیزات و در قالب ۲۴‌اتاق ساخته شد و در اختیار اداره آموزش‌وپرورش عشایری قرار گرفت.

همچنین ساخت هنرستان کشاورزی به اعتبار یک میلیارد تومان در شهرستان جیرفت از دیگر اقدامات برای گسترش فضاهای آموزشی در جنوب اعلام شد.