مدیر کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران اعلام کرد: بیشترین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز مسکونی در منطقه یک تهران و به دلیل ساخت‌وساز مازاد بر تراکم بوده است. به گزارش مهر، مهندس سید مصباح‌الدین متقی، با اشاره به تخلفات ساختمانی و تخریب آن گفت: در تخلفات ساختمانی بالاتر از ۱۸۰۰ متر، حتی در صورت دارا بودن پروانه ساخت، از ادامه آن جلوگیری و تخریب می‌شود .

وی افزود: در محدوده شهری نیز، پس از بررسی‌های لازم از طریق کمیسیون‌های داخلی مناطق، شورای معماری و کمیسیون های ماده ۱۰۰، ساختمان‌هایی که مغایرتی با ضوابط فنی و شهرسازی و معماری نداشته باشند، بر اساس توافقات به عمل آمده از تخریب آنها جلوگیری و سعی در تثبیت موقعیت آنها خواهد شد.

متقی با بیان بیشترین میزان تخریب در مناطق تهران اظهار کرد: منطقه یک، بیشترین تخریب ساختمان‌های مسکونی را به خاطر ساخت مازاد بر تراکم داشته است که در حال حاضر از ساخت ۴۹ بلوک ۵ طبقه و یک برج ۱۸ طبقه در این منطقه و منطقه دو، جلوگیری و تخریب شده است.

به گفته وی، مناطق و ۶ و ۱۱ نیز به دلیل ساخت‌وسازهایی که باید تغییر کاربری پیدا کنند، بیشترین آمار را داشته است که باید به حالت اولیه خود برگردد.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد، با ابلاغ طرح‌های جامع و تفصیلی، بسیاری از این موارد تثبیت شده و رویکرد تخریب، شکل جدیدی پیدا کند.