معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازى با بیان اینکه باید سالانه ۳/۱‌میلیون واحد مسکونی احداث شود، گفت: ۲۴‌درصد خانوارهای ایرانی در مسکن های اجاره‌ای سکونت دارند. منوچهر خواجه دلویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای پاسخگویی به تقاضای جدید مسکن باید تا سال ۱۳۹۱، سالانه یک‌میلیون و ۳۵۰‌هزار واحد مسکونی احداث شود اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار صورت گرفته ۹‌درصد از خانوارهای کشور با کمبود مسکن از لحاظ مالکیت مواجه هستند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش مسکن در حال حاضر از لحاظ تولید مسکن رونق و از لحاظ قیمتی دوره رکود را تجربه می‌کند گفت: رشد بیش از ۱۰۰‌درصدی تولید مسکن در ۶ ماه نخست سال، حاکی از این است که تولید مسکن در ۶ ماه گذشته رونق داشته است بنابراین اگر در دوره‌های بعدی نیز رشد تولید مسکن با اعمال سیاست‌های مناسب ادامه یابد قیمت مسکن کنترل خواهد شد.

وی افزود: یک بخش از رشد تولید مسکن در این دوره به دلیل برنامه‌های دولت است؛ بنابراین وقتی تقاضا برای خرید مسکن کاهش می‌یابد تقاضا برای ساخت‌و‌ساز رونق می‌گیرد.

خواجه دلویی خاطر نشان کرد: چنانچه رشد تقاضا برای ساخت‌و‌ساز و افزایش تولید مسکن را در دوره‌های بعدی نیز تجربه کنیم، قیمت مسکن تا حدودی کنترل خواهد شد.