فرماندار قوچان گفت: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند. به گزارش ایرنا، قاسم شعبانی در همایش روسای نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان در قوچان افزود: بیشتر مناطق ایران بر روی گسل زلزله واقع شده است؛ بنابراین قبل از شروع احداث ساختمان‌‌های مسکونی، باید نسبت به مکان‌یابی اجرای پروژه‌ها توجه شود. وی گفت: دولت بستر و امکانات زیرساخت و تسهیلات ساخت و ساز را فراهم می‌کند و بخش‌خصوصی اقدام به ساختمان می‌کند؛ بنابراین باید سازمان نظام مهندسی، سازندگان مسکن را در ساخت واحدهای باکیفیت و مقاوم و ایمن هدایت کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: ۱۲۰هزار واحد مسکونی در این استان با استحکام بنا ساخته می‌شوند.

مهندس محمدرضا رییسی اظهار کرد: این سازمان با داشتن حدود ۱۰هزار مهندس عضو در هفت رشته ساختمان و ۱۱نمایندگی در شهرستان‌ها آمادگی دارد در تمام پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی و ساخت مسکن، بخش‌خصوصی و شهرداری‌ها را کمک و یاری دهد.

وی گفت: برنامه و توانمندی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در خراسان رضوی، ساخت واحدهای مسکونی مقاوم، باکیفیت و زیبا است.