معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: برای تامین مسکن افراد کم‌درآمد و محرومان‌، در سال‌جاری ساخت ۸۶هزار دستگاه پیش‌بینی شده که حدود ۳۰درصد این برنامه تاکنون آغاز شده است . «جواد حق‌شناس» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود‌: از این مجموعه حدود ۱۰هزار واحد مسکونی مربوط به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان‌های مختلف کشور است‌. همچنین افزون بر ۱۲هزار و ۸۰۰واحد مسکونی نیمه‌تمام نیز از سال ۸۵ باقی‌مانده که برای اتمام آن برنامه‌ریزی شده است‌. به گفته حق‌شناس‌، براساس تفاهم به عمل آمده با وزارت مسکن و شهرسازی ساخت ۵هزار واحد استیجاری برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۸۸۰واحد دردست اجرا است‌.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه ساخت واحدهای مسکونی شهری ویژه محرومان به منابع مالی لازم نیاز دارد که در این زمینه علاوه بر منابع پیش‌بینی شده‌، مشارکت خیران را می‌طلبد. حق‌شناس در ادامه افزود: بودجه مورد نیاز ساخت مسکن محرومان از اعتبارات ملی‌، فروش واحدهای آماده، موجودی بنیاد مسکن، فروش سایر دارایی‌ها‌، تسهیلات بانکی‌، مشارکت و پیش‌فروش تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های کم‌درآمد در برنامه مسکن شهری این نهاد به عنوان هدف محسوب می‌شوند‌، اظهار کرد‌: بهای خانه‌ها براساس قیمت تکمیل شده به واجدان شرایط واگذار می‌شود. معاون بنیاد مسکن سپس استفاده از امکانات خیران مسکن‌ساز در سال ۱۳۸۶ را به عنوان یکی از برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: تامین زمین‌، اعطای تسهیلات بانکی و انشعابات ارزان قیمت می‌تواند نقش موثری در گسترش پوشش برنامه مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشد. وی در پایان تصریح کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد، چنانچه نقدینگی لازم و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت فراهم شود‌، سالانه تعداد ۵۰هزار واحد مسکونی شهری برای محرومان احداث کند.