مدیرکل تعاون کهکیلویه‌ و بویراحمد گفت: سهمیه ‌امسال ‌این استان برای واگذاری مسکن رایگان و ۹۹ساله، ۹هزار نفر اعلام شده است. مهندس مرتضی رهنما در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از آغاز ثبت نام تاکنون ۱۷هزار نفر از متقاضیان مسکن در این استان از طریق اینترنت ثبت نام کرده‌اند. وی بیان کرد: از این تعداد شش هزار نفر توسط اداره کل تعاون به سازمان مسکن و شهرسازی این استان معرفی شده‌اند و واگذاری زمین به آنها به زودی آغاز می‌شود. رهنما، اجرای طرح واگذاری مسکن رایگان و ۹۹ساله را بسیار مهم و موثر دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود که با اجرای این طرح، مشکل مسکن تمام افراد واجد شرایط رفع شود. وی اظهار کرد: سازمان مسکن و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد برای واگذاری زمین به افراد واجد شرایط هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

رهنما عنوان کرد: داشتن حداقل ۶۰میلیون ریال سهم‌آورده، پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل و سرپرست خانوار بودن و نداشتن زمین یا واحد مسکونی از مهمترین شرایط مورد نیاز برای متقاضیان مسکن رایگان و ۹۹ساله به شمار می‌رود. وی ابراز داشت: مدارک و شرایط متقاضیان دریافت مسکن رایگان و ۹۹ساله توسط اداره‌کل تعاون این استان با دقت کنترل می‌شود و امتیاز افراد فاقد شرایط در هر یک از مراحل لغو خواهد شد.

مدیرکل تعاون کهکیلویه و بویراحمد افزود: لازم است که برای جلوگیری از کلاه‌برداری افراد سودجو، پرداخت هرگونه وجهی توسط متقاضیان منوط به نامه رسمی از سوی اداره کل تعاون این استان باشد. رهنما گفت: میزان دقیق پرداخت اقساط برای واگذاری مسکن رایگان و ۹۹ساله هنوز مشخص نیست.