خرید و فروش غیرقانونی امتیازات تعاونی‌های مسکن مهر

مدیرکل تعاون خراسان شمالی تاکید کرد: خرید و فروش امتیازهای تعاونی‌های مسکن مهر در خراسان شمالی غیرقانونی است . به گزارش فارس، علیرضا بصیری گفت: اخیرا برخی افراد با خرید و فروش امتیاز این تعاونی‌ها بازار سیاه مسکن را در شهرهای استان ایجاد کرده‌اند و تا چندین برابر قیمت واریزی معامله می‌کنند. وی افزود: به ادارات تعاون استان ابلاغ شده است تا در صورت مشاهده، نام عضو متخلف را حذف کنند.

این مسوول با اشاره به تاسیس تعاونی‌های مسکن مهر در راستای برخورداری آحاد جامعه از مسکن توسط دولت نهم یادآور شد: با هماهنگی که با دادستان‌های سطح استان انجام شده است، ضمن جلوگیری از این رویه با افراد متخلف برخورد قانونی خواهند داشت.

وی بیشترین تخلف را در زمینه خرید و فروش امتیازهای تعاونی‌های مهر مربوط به شهر شیروان عنوان کرد و همکاری دستگاه‌های قضایی و اجرایی این شهرستان را برای حل این معضل خواستار شد.

این مسوول با بیان این که ۹هزار نفر از خانوارهای فاقد مسکن تاکنون در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از دو سوم از ثبت‌نام‌ها طی ماه اخیر انجام شده است.

بصیری گفت: ۱۰۳طرح نیز در قالب طرح‌های زودبازده کوچک اقتصادی به اداره کل این استان ارائه شده که ۴۵طرح نهایی و بیش از ۹۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی میزان اشتغالزایی این طرح‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر خواند.

این مقام مسوول ظرفیت‌های تعاونی‌های مسکن مرزنشینان این استان را بالا توصیف کرد و یادآور شد: به دلیل نبود بازارچه مرزی در این استان، بسیاری از اقلام و تولیدات مرزنشینان توسط دلال‌ها و واسطه‌ها به نازل‌ترین قیمت خریداری و از خراسان شمالی خارج می‌شود.

مدیرکل تعاون خراسان شمالی وجود ۲۸۰کیلومتر بین‌المللی را با کشور ترکمنستان یک فرصت برای منطقه دانست و تصریح کرد: وجود ۱۲تعاونی مرزنشینان با دارا بودن ۱۴۵هزار عضو در استان می‌تواند علاوه بر خودکفایی قابلیت‌های مرزنشینان را به کشور همسایه ارائه کند . خراسان شمالی با ۸۱۱ هزار نفر جمعیت ۶ شهرستان دارد.