گلایه آژانس‌های املاک از گرانی ملک و کسادی بازار
رییس اتحادیه‌ مشاوران املاک گفت: اعضای اتحادیه املاک اعتراض خود را نسبت به رکود خرید و فروش مسکن اعلام و درخواست راهکار برای خروج از رکود کرده اند.

مصطفی قلی‌ خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: اعضای اتحادیه املاک در خصوص قیمت‌های بالای مسکن و به تبع آن رکود خرید و فروش مسکن اعتراض خود را اعلام و خواستار راهکار برای رونق خرید و فروش مسکن شده اند.
وی ادامه داد: اعضای اتحادیه املاک عنوان می‌کنند که قیمت‌های بالای مسکن موجب شده که حتی در ماه نیز معامله ای در بنگاه صورت نگیرد، بنابراین هر چقدر قیمت‌ها پایین باشد رونق نیز در بازار مسکن حاکم خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای رونق بازار مسکن یکی از گزینه‌ها می‌تواند نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت‌وساز با روش و الگوی جدید شهری در این مناطق باشد.
رییس اتحادیه‌ مشاوران املاک تاکید کرد: بازار مسکن در ماه‌های آتی همچنان با رکود مواجه خواهد بود و چنانچه رکود در بازار مسکن ادامه پیدا کند ، فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت‌های خود را کاهش دهند.
وی به طرح واگذاری زمین‌های ۹۹ساله اشاره کرد و گفت: این طرح اگر به خوبی اجرا شود می‌تواند در تعادل قیمت مسکن موفق باشد.
وی در خصوص درج قیمت از سوی برخی بنگاه‌های معاملات ملکی گفت: بر اساس دستورالعمل قانون ماده 28 درج قیمت مسکن بر سر در بنگاه معاملات ملکی خلاف قانون محسوب می‌شود، بنابراین اتحادیه املاک پس از اطلاع از این مساله با 300 بنگاه مشاور املاک متخلف برخورد و از فعالیت آن بنگاه‌ها ممانعت کرد.


وی با بیان اینکه بنگاه‌هایی که اقدام به درج قیمت مسکن می‌کنند پلمب خواهند شد، تاکید کرد: به دلیل اینکه درج قیمت در آژانس‌های املاک تاثیر مستقیمی بر رشد قیمت و نابسامانی بازار خواهد داشت بنگاه‌های املاک از درج قیمت منع شده‌اند و با هر تخلفی از سوی بنگاه‌ها از سوی بازرسان اتحادیه برخورد خواهد شد.
قلی خسروی در خصوص تعداد بنگاه‌های دارای پروانه کسب گفت: ۲۵‌هزار بنگاه معاملات ملکی دارای پرونده در اتحادیه هستند که از این تعداد بیش از ۱۲‌هزار بنگاه دارای پروانه کسب و کمتر از شش‌هزار مورد بدون پروانه هستند.