مدیرکل امور اجتماعی و سهام وزارت کار گفت: وزارت کار مسوول شناسایی کارگران و معرفی آنها برای دریافت زمین و تسهیلات است و تاکنون ۲۹۷ هزار کارگر واجد شرایط برای مسکن کارگری معرفی شده اند. به گزارش فارس، مسعود کاظم‌زاده در همایش توسعه اقتصادی و اجتماعی با مشارکت کارفرمایان درباره تفاهمنامه مسکن و نقش کارفرمایان اظهار کرد: حفظ و صیانت از نیروی کار و حفظ کارگر از وظایف وزارت کار است و مجموعه وزارت کار کوشیده‌است تا مشکلات کارگران را حل کند. وی افزود: در حال حاضر مهمترین مشکلات کارگران، تامین مسکن است و با هدف کاهش هزینه مسکن به دنبال پیدا کردن راهی برای کاهش هزینه‌های زندگی کارگران هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و سهام وزارت کار گفت: قوانین جذبی برای حمایت از مسکن کارگران وجود دارد و رییس‌جمهور به وزارت کار و وزارت مسکن و جامعه تولید کشور تاکید کرد تا برای تامین مسکن کارگران تلاش کنند.

وی یادآور شد: در این راستا تفاهمنامه‌‌ای بین وزارت مسکن و وزارت کار منعقد شد که بر اساس آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید برای تامین مسکن کارگران تلاش شود.

کاظم‌زاده گفت: وزارت کار در این تفاهمنامه مسوول شناخت و شناسایی کارگران و معرفی آنها برای دریافت زمین و تسهیلات است.

وی افزود: تاکنون ۲۹۷‌هزار کارگر واجد شرایط برای مسکن کارگری معرفی شده‌اند و حدود یک‌هزار و ۳۰۰هکتار زمین برای مسکن کارگران در نظر گرفته شده است.

کاظم زاده گفت: تعداد تعاونی‌های مسکن کارگری در ۶‌ماه اول سال جاری حدود ۳‌برابر افزایش یافته، همچنین به دنبال تامین مسکن کارگران شهرک‌های صنعتی در محل نزدیک آن شهرک‌ها هستیم.

وی از کارفرمایان خواست تا در شناسایی کارگران فاقد مسکن با وزارت کار همکاری کنند؛ همچنین بر کار تعاونی‌های مسکن کارگری اعمال نظارت کنند.