اگر ۱۰۰ طرح سیمانی دیگر هم راه‌اندازی شود، فرقی ندارد؛ زیرا مشکل سیمان افسار گسیخته شده است. فرامرز دارسرایی، کارشناس صنعت سیمان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: دولت باید در مورد سیمان، مدیریت نظارتی داشته باشد، در غیر این صورت در اجرای ماموریت‌های خود از جمله ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی با مشکل مواجه می‌شود. وی افزود: امور بازرگانی و داد و ستد سیمان باید به بخش خصوصی واگذار شود، در غیر این صورت در پیچ‌وخم‌های آن گرفتار می‌شویم، همچنانکه این شرایط در حال حاضر نیز وجود دارد.

او با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی، طرح ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود، افزود: در حال حاضر که ساخت‌وسازها به صورت جدی آغاز نشده است، در زمینه سیمان مشکل وجود دارد.

دارسرایی با بیان این که تولید بالای سیمان در کشور معلوم نیست در کجا به مصرف می‌رسد، توضیح داد: مرزها به خوبی کنترل نمی‌شوند و قاچاق همچنان ادامه دارد؛ ضمن این‌که در خصوص سهمیه‌های سیمان، نظارت کافی وجود ندارد که آیا واقعا در پروژه‌های عمرانی به مصرف می‌رسند یا خیر؟

این کارشناس صنعت سیمان پیشنهاد داد: وزارت مسکن می‌تواند با همکاری بخش خصوصی و به صورت کاملا کنترل شده، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی به صورت جداگانه برای ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی اقدام به واردات سیمان کند، اقدامی که وزارت نیرو نیز در خصوص پروژه‌های سدسازی می‌تواند انجام دهد. او اضافه کرد: با این کار علاوه بر این‌که قیمت مسکن در کشور شکسته می‌شود، دولت هم مدیریت خود را در این زمینه نشان می‌دهد ضمن اینکه قاچاقچیان نیز سر جای خود می‌نشینند.