رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام جامعه ایثارگری واجد شرایط که امتیاز مسکن را نگرفته باشند، تا پایان سال آینده وام خواهند گرفت. به گزارش فارس، حسین دهقان در حاشیه مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سال ۱۳۸۶در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی حل مشکل مسکن خانواده ایثارگران گفت: ما برای جامعه ایثارگری، مجموعه‌ای از تسهیلات شامل وام بانکی، زمین یا امتیاز زمین و کمک‌هایی که از سوی بنیاد می‌شود، ارائه می‌دهیم. وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۰‌هزار نفر از ایثارگران، مشمول طرح تامین مسکن می‌شوند لذا طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن طی برنامه‌ای مشکل مسکن آنها تا پایان امسال را حل می‌شود.

دهقان اظهار کرد: مواردی نیز هستند که به تازگی واجد شرایط می‌شوند و باید ببینیم آمار آنها چقدر می‌شود. وی ادامه داد: به دیگر بخش‌های جامعه ایثارگری تنها امتیاز وام می‌دهیم و محدودیتی در ارائه این وام‌ها نداریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با تعدادی از افراد در جنگ دچار مصدومیت شیمیایی شدند و مدرکی ندارند که نشان دهد در هنگام جنگ حضور داشتند، گفت: برای جانبازان شیمیایی تنها صورت سانحه کافی است؛ یعنی به سازمان اعلام شود که این فرد در منطقه عملیاتی حضور داشته است.

وی ادامه داد: اگر در منطقه عملیاتی که جانباز حضور داشته‌است و عامل شیمیایی به کار گرفته شده باشد، آزمایش‌های مربوط به همان جنگ از فرد به عمل می‌آید تا مشخص شود که شیمیایی شده است؛ به همین دلیل تنها ادعای صرف، کافی نیست.