مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شهر تهران با کمبود ۱۲۰‌هزار فضای پارک مواجه است. به گزارش مهر، محمود صفارزاده افزود: متاسفانه بخش عمده‌ای از ظرفیت خیابان‌ها و معابر پایتخت به دلیل کمبود فضای پارک، تبدیل به پارکینگ خودرو شده است و اکنون با کمبود ۱۲۰‌هزار فضای پارک در تهران مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳هزار فضای پارک در شهر تهران در دست ساخت است که در آن میان ۲‌هزار فضای پارک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

صفارزاده تصریح کرد: ۲‌هزار فضای پارکی که مقرر شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، در قالب ۳ پارکینگ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در ادامه گفت: مجاورت پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های مترو شاید بهترین مکان‌ها برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی باشد؛ چراکه نمی‌توان از مردم انتظار داشت به دلیل کمبود وسایل نقلیه عمومی از خودروی شخصی خود استفاده نکنند؛ اما می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد که یک شهروند با خودروی شخصی خود تا ایستگاه اتوبوس یا مترو مسیری را طی کند و سپس خودروی شخصی خود را در پارکینگ مجاور پایانه مترو یا اتوبوس پارک کند و از آنجا با وسایل نقلیه عمومی مسیر خود را ادامه دهد.